Div i crveni patuljak naveli naučnike NA RAZMIŠLJANJE O NASTANKU PLANETA

Autor: Republika

07.11.2017

Divovska planeta poznata kao NGTS-1b koja se okreće oko malene zvezde, crvenog patuljka, podstakla je naučnike da razmisle o svojim teorijama o astronomiji. Planeta je veličine Jupitera.

RepublikaFoto: twitter.com/Trump__Girl
Divovska planeta i Zvezda

Naučnici ne samo da nisu predvideli da bi tako masivna planeta mogla kružiti oko tako male zvezde, nego je ona i u suprotnosti s nekim njihovim shvatanjima o tome kako planete nastaju.

- Otkriće NGTS-1b je bilo pravo iznenađenje za nas. Mislili smo da oko tako malih zvezda ne postoje tako masivne planete. Naš izazov je sada otkriti koliko su planete ovakve vrste česte u galaksiji - kazao je doktor Danijel Bejlis s Univerziteta u Varviku.

Planeta je uočena pomoću robotske grupe teleskopa koji se nalaze u pustinji Atakama u Čileu, a koji su dizajnirani da traže egzoplanete koje prolaze ispred svojih matičnih zvezda. NGTS-1b je veoma blizu svoje zvezde i obiđe je svakih 2,6 dana. Površinska temperatura mu je blizu 530 stepeni.

- Uprkos tome što je čudovišna planeta, NGTS-1b je teško pronaći jer je njena matična zvezda mala i slaba. U svemiru su male zvezde najčešće pa je moguće da postoji mnogo divovskih planeta koje čekaju da budu pronađene - kazao je profesor Piter Vitli s Univerziteta u varviku.

Izveštaj o velikom otkriću bit će objavljen u časopisu "Monthly Notices" Kraljevskog astronomskog društva.