Prvi put objavljen snimak tragedije kod Donjeg Međurova: Evo šta je rekao važan svedok koji je sedeo odmah iza vozača "Niš ekspresa"

Autor: Republika

Hronika

16.05.2019

14:45

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Danas je održano suđenje za tešku tragediju koja se dogodila u decembru prošle godine kod Donjeg Međurova, kada je autobus "Niš eksresa" udario u voz prilikom čega je stradalo sedam osoba. Na suđenju je prvi put prikazan snimak nesreće, a čuo se samo tihi plač i jecaji.

RepublikaFoto: Tanjug/D. NIKOLIĆ
Nesreća kod Donjeg Međurova u kojoj je stradalo 7 osoba

- Pustite snimak da još jednom vidim svoje dete - rekao je danas u sudnici jedan od roditelja neposredno pre puštanja autentičnog snimka u kome se vidi da vozač Milan Zdravković (32) nije zaustavio autobus "Nišeskpresa" na znak "stop" ispred pružnog prelaza, nije pogledao levo i desno.

Šta se može videti na snimku 

Na snimku se ne može mnogo toga uočiti jer nije jasno zabeležen sam čin udara voza u autobus, ali se moglo zaključiti da je vozač "Niš ekspresa" naplaćivao karte, gledao u telefon, često pokušavao rukom iznad sebe da dohvati nešto, nonšalantno okretao volan i na posletku da nije stao ispred pružnog prelaza.

To je potvrdio i veštak u slučaju, Dragan Marković koji je kazao da se Zdravković kretao brzinom od osam do 10 kilometara na čas dok je u trenutku udara, voz išao brzinom od 66 kilometara na čas.

- Na snimku broj 10 vidi se da vozač u visini znaka "stop" i "Andrejinog krsta"(znak za opasnost na pružnom prelazu) ne staje, a niti je pogledao niz prugu levo i desno, a što se može proveriti i preko takografa. Da je stao i pogledao video bi voz jer je vidljivost bila odlična i moglo se videti na par stotina metara, a oko pruge nema rastinja - rekao je Marković.

Ipak, Marković je naveo da je veštačenje na licu mesta i u saradnji sa Železnicom pokazalo druge nalaze.

- Od stanice, od kada je rečeno da je voz počeo da koči ima oko 150 metara. Moj zaključak na osnovu uvida u podatke je da je voz išao brzinom od 68, nakon početka kočenja 67, a u trenutku udara 66 kilometara na čas. Na osnovu podataka, samo kočenje je počelo sa 27 metara udaljenosti voza od

autobusa, a sirena se oglasila na 17 metara od kobnog sudara. U tom trenutku voz je već prešao preko prelaza - naveo je Marković.
RepublikaFoto: MUP Srbije

On je podvukao da je na samom pružnom prelazu trebalo po pravilu da bude pet mera koje bi sprečile sudar, a da je od toga samo znak "Stop" i "Andrejin krst" postojao kao predostrožnost.

VAŽNO SVEDOČENJE Stanojević: Video sam voz na 20 metara

Sudija je pročitao pismeno svedočenje važnog svedoka Slaviše Stanojevića koji je sedeo iza vozača
autobusa.

- Kretali smo se uobičajno, ali prilikom prilaska pružnom prelazu vozač se neubičajno gledao u instrument tablu. Jeste usporio, ali nije pogledao da li nešto ide iz drugog smera. Na dvadesetak metara sam video da voz ide prema nama i povikao sam "voz, voz ide voz". To su i drugi uzviknuli, ali bilo je kasno. Mene je udar izbacio kroz prozor napolje na sneg. ležao sam 20 minuta jer sam i ja i drugi mislili da mi je polomljena kičma - napisao je Stanojević.

Svedočio je i P.V., maloletnik koji je rekao da je vidljivost bila odlična i da se posle udara video dim kao i da je preživeo šok videvši poznanike kako su mrtvi ili ranjeni rasuti po autobusu i snegu.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading