Vazdušni jastuci spasavaju živote, ali neki nanose povrede!
Istraživanje Američkog instituta za sigurnost na putevima (IIHS), koji je pandan evropskom Euro NCAP-u, pokazalo je da vazdušni jastuci za kolena, koji se aktiviraju s donje strane kontrolne table i namenjeni su smanjenju povreda nogu, imaju zanemarljiv učinak na rizik od povreda, a mogu ga čak i povećati.
Međutim, veći broj vazdušnih jastuka u vozilima, što se uglavnom doplaćuj, ne garantuje uvek i bolju zaštitu.
IIHS je analizirao podatke od više od 400 testova frontalnog sudara i stvarnih izveštaja o sudarima iz 14 američkih država.
Od dve vrste testova frontalnog sudara, "malo preklapanje" znači da 25 odsto prednjeg dela vozila ima udar s barijerom, dok test "umerenog preklapanja" predstavlja 40 odsto interakcije s barijerom.
- U testu malog preklapanja, vazdušni jastuci za kolena povezani su s povećanim rizikom povreda potkolenice i desne butne kosti, iako je rizik od povreda glave lagano smanjen. Vazdušni jastuci nisu uticali na povrede u testu umerenog preklapanja - navodi se u studiji.
Analiza sudara u stvarnom svetu pokazala je da vazdušni jastuci za kolena smanjuju ukupni rizik od povreda za pola postotnog boda, sa 7,9 na 7,4 %.
- Mislimo da će vazdušni jastuci kolena biti delotvoran u sprečavanju nekih vrsta povreda nogu, ali takođe mogu dovesti ljude u opasnost zbog drugih vrsta povreda nogu koje se ne vide u vozilima bez tih vazdušni jastuka za kolena - rekla je viša inženjerka Beki Meler, učesnik istraživanja.
Ona kaže da studija pokazuje kako bi redizajniranje donjeg dela instrument table, kako bi se sprečio dodir s nogama, moglo biti jednako delotvorno u sprečavanju povreda nogu kao vazdušni jastuci za koljena.
Ostale vrste vazdušnih jastuka poput prednjeg vazdušnog jastuka na vašem upravljaču ili bočnih zavesa vazdušnih jastuka obično se fokusiraju na smrtne povrede.
Povrede glave i grudnog koša mogu da rezultuju smrću. Povrede nogu neće nužno ubiti ljude, tako da je teže istražiti koliko je delotvorna ta tehnologija.
Budući da su automobili opremljeni vazdušnim jastucima za kolena tek u poslednjih desetak godina, rekla je Meler, ima jedva dovoljno podataka za konkretno proučavanje.
Iz IIHS tvrde da je jedan od razloga što su neki proizvođači automobila ugradili vazdušne jastuke za kolena kako bi pomogli vozilima da prođu propisane federalne testove s nevezanim ispitnim lutkama.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)