Škoda Felicia slavi 25. rođendan
Pre 25 godina Škoda je razvila model Felicia, prvi pod patronatom nemačkog Volkswagena.
Od 1994. godine do kraja proizvodnje 2001. napravljeno je 1.401.500 primeraka Felicie. Novo poglavlje u istorije Škoda Auto počeo je 17. oktobra 1994. Model Felicia je nasledio Škodu Favorit, sa 1.187 novorazvijenih komponenti korišćenih u razvoju tehnički zahtevnog prethodnika.
U pogonu u Mladoj Boleslavi Felicia je pravljena u varijantama hečbek, Combi, Pickup, Vanplus i Fun.
Posle dugog procesa razmatranja imena modela, izbor je pao na Felicia koje se s jedne strane odnosi na kabriolet koji je obeležio kasne 1950-te i rane 60-te, a koji potiče od latinske reči koja znači sreća – Felicitas. Hečbek model je bio 40 milimetara duži i 15 mm širi od Favorita, sa prtljažnikom većim 21 litar.
Karoserija je imala znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizuje zadnje točkove. Primetno je smanjena buka u unutrašnjosti automobila i povećan komfor. Dodatak je viši stepen bezbednosti koji je verifikovan 1995. kroz TUV test sudara.
Proizvodnja i montaža novog modela je takođe ispunila visoke standarde kvaliteta. Osnovni pogonski agregat za model Felicia bio je četvorocilindarski benzinac sa 1.289 cm3 zapramine, u dve varijante raspolagao je sa 54 i 68 KS.
Snažniji 1,6 MPI motor je razvijao 75 KS, a na vrhu ponude je bio 1,9-litarski dizel sa 64 KS.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)