Ovo nikako ne biste smeli da radite automobilu: Osam grešaka uništava kola!
Hoćete da vam automobil duže traje, da se ređe kvari, da vas održavanje košta jeftinije? Ukoliko ste potvrdno odgovorili na ova pitanja, pažljivo pročitajte ovaj tekst jer velika većina vozača pravi bar neke od grešaka koje su u njemu navedene i za to, verovatno i ne znajući, plaća debelu cenu.
Ovo je deset pravila kojih se morate pridržavati...
1. PREPUMPANE GUME
Internet je prepun svedočanstava ljudi koji su jednostavnim pumpanjem guma do maksimuma povećali maksimalnu brzinu. Ono što su prećutali jeste da se gume tako brže troše, da je duži zaustavni trag, a i vožnja je grublja. I troškovi će biti veći zbog bržeg trošenja i nepravilnosti u vešanju. Preporučeni pritisak u gumama obično je naveden na plakatu unutar okvira vozačevih vrata i toga se treba držati. Pumpanje do maksimalnog pritiska preporučuje se samo ako vozite veliki teret, nakon čega bi gume trebalo izduvati.
2. POGREŠAN ANTIFRIZUpotreba odgovarajućeg rashladnog sredstva presudna je za dug vek motora i delova rashladnog sistema. Preporučena vrsta antifriza navedena je obično u priručniku za automobil. Ako koristite pogrešnu tečnost ili pomešate dve vrste tečnosti, možete izazvati kvar na vodenoj pumpi, radijatoru, cevi grejača i jezgru grejača |
3. MEŠANJE TEČNOSTI ZA KOČNICE I SERVO
Posuda za tečnost za servo sistem izgleda gotovo poput posude tečnosti za kočnice, pa se greške događaju. Ako dodate pogrešnu tečnost u bilo koji sistem, to može dovesti do kvara sistema za kočenje. S druge strane, kočiona tečnost nije mazivo, pa ako je ubacite u rezervoar servo volana, može doći do kvara zupčanika.
4. NEMA UNIVERZALNE TEČNOSTI ZA SERVONekoliko proizvođača tečnosti tvrdi da ima univerzalne proizvode, ali proizvođači automobila se ne slažu s tim jer nema načina da jedna tečnost zadovolji različite, često i međusobno isključive, zahteve za svaki sistem servo volana koji se danas koristi. Evropski, japanski i američki proizvođači automobila proizvode ih uz razlike na tim sistemima koje se menjaju iz godine u godinu, pa je najmudrije koristiti preporučenu tečnost za servo, koja je navedena u knjižici s uputstvima za korišćenje automobila. |
5. NE ISKLJUČUJTE BATERIJSKI KABL ZA TESTIRANJE ALTERNATORA
Nekada ste taj kabl mogli da isključite kako biste testirali alternator. Ako je motor i dalje radio, to je bio znak da alternator radi, ali to je test koji nikada ne smete isprobati na modernom automobilu kojim upravlja elektronika jer je bukvalno možete spržiti.
6. NE VOZITE AKO SE UPALILA LAMPICA ZA ULJEŠta god bio uzrok, stanite i proverite nivo ulja, te ga dopunite. Vožnja bez ulja uništiće motor u samo nekoliko minuta. |
7. NE VOZITE S MANJE OD ČETVRTINE REZERVOARA
Električna pumpa za gorivo smeštena je unutar rezervoara zato što se unutra lakše hladi usled gasova koji se stvaraju u rezervoaru. Ali ako se stalno vozite s gorivom ispod četvrtine rezervoara, nivo gasova nije dovoljan za hlađenje pumpe, što može dovesti do kvara. Takođe, konstantna vožnja s malo goriva u rezervoaru tera pumpu da usisava gorivo s dna, zajedno s česticama prljavštine.
8. NE PERITE AUTOMOBIL DETERDŽENTOM ZA SUDOVEDeterdžent za pranje posuđa napravljen je da uništava ostatke hrane i masti i može oštetiti boju automobila. Njime možete čak ukloniti i vosak, koji štiti boju |
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)