Zimi grejete auto "u leru"? Evo zašto je to POGREŠNO!

Autor: blic.rs

Razonoda

09.01.2020

23:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zimske uslove vožnje vaš automobil ionako teško podnosi, a biće mu još teže ako ga rano ujutru, kad su temperature jako niske, prvo puštate da malo radi u mestu kako bi se zagrejao. Naime, iako je to nešto u šta većina vozača veruje i radi, taj postupak kolima više šteti nego što koristi.

RepublikaFoto: Photo by Devon Janse van Rensburg on Unsplash
Foto: Ilustracija

Šta je pogrešno u tom vrlo upornom mitu, objasnio je auto trkač Stefan Ciati koji čitav život radi s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. On kaže kako držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim delovima motora kojima je ono ključno, naročito cilindrima i klipovima.

Kako to funkcioniše?

Kad su normalni uslovi, motor radi na mešavinu vazduha i isparenja goriva. Kad ta mešavina uđe u cilindar, klip je "stiska" pri čemu dolazi do sagorevanja koje onda pokreće motor.

Kad je napolju hladno, gorivo puno teže isparava. Automobil to kompenzuje dodajući više goriva u onu mešavinu vazduha i isparenja goriva i tada počinju problemi.

- Problem je u tome što dodajete više goriva u komoru za sagorevanje pri čemu nešto goriva može da dospe na njene ivice. Gorivo inače izvrsno otapa i može da ispere ulje sa ivica komore što može da izazove oštećenja ako motor u hladnim uslovima radi u leru duži vremenski period. Vremenom nedostatak ulja može da dovede do oštećenja cilindra i klipova i to praktično znači smrt motora - objašnjava Ciati.

Suprotno popularnom verovanju, puštanje automobila da po hladnoći radi u leru dok se ne zageje ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.

Koje je rešenje?

Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. Ali čim se zagreje na temperaturu od oko 4 stepena, auto počinje da troši normalne količine goriva.

Mogli biste zbog toga da pomislite da će puštanje automobila da radi u leru da reši ovaj problem. Ali nemojte da brkate topao vazduh iz ventilacije sa toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema. Najbrži način da brzo ugrejete motor je da odmah započnete vožnju. Možda ste nekad čuli i da ulje u servo volanu može da bude prehladno, ali Ciati odbacuje i tu tvrdnju.

- I ulje ćete brže da zagrejete ako mu dopustite da radi upravo ono čemu je namenjeno. Pumpa za ulje će u početku možda proizvoditi čudne zvuke, ali puštanje automobila da radi u leru pet ili deset minuta neće učiniti ništa ulju servo volana. Nećete postići ništa ukoliko ne mičete volan i on stoji na mestu - istakao je Ciati.

Još nekoliko saveta

U početku budite nežni sa papučicom gasa. Autu je potrebno oko 15 minuta, otprilike, da postigne normalnu radnu temperaturu. Ako silovito stiskate gas i jurite čim ste upalili auto, stvarate nepotrebni stres. Osim toga, ako jurite odmah nakon što ste upalili auto, potrošićete i do 12 posto više goriva da biste prešli jednaku udaljenost.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading