Skupa greška! Evo šta treba da uradite ako natočite rezervoar pogrešnim gorivom
Greškom radnika na benzinskoj pumpi ili vašom nepažnjom u rezervoaru automobila našla se pogrešna vrsta goriva. Šta sad?
Ukoliko ste problem uočili na samoj pumpi i niste u međuvremenu startovali automobil, dovoljno će biti samo da ispumpate postojeće gorivo i operete rezervoar nakon čega automobil možete normalno koristiti. Međutim, ako vam se dogodilo da ste upalili motor, ili čak prešli određenu kilometražu možete imati ozbiljan problem.
Gašenje motora posle duže vožnje
Najgora situacija je kada ne primetite grešku pa se nakon duže vožnje ugasi motor. Tada, kod novijih automobila, slobodno možete računati na troškove servisa od preko hiljadu evra.
Naime, u težim slučajevima dolazi do oštećenja sistema za dovod goriva, filtera i pumpe goriva, kao i brizgaljki.
Najskuplji, ali i srazmerno najređi kvar su brizgaljke dok se, sa druge strane filter goriva gotovo uvek mora zameniti ukoliko je automobil vožen sa pogrešnim gorivom. Naravno, kvarovi se razlikuju i zavisno od toga koje gorivo ste sipali.
Šta raditi?Dakle, ukoliko niste pokrenuli motor neće biti problema. Zatražite pomoć na pumpi, zaposleni na većini benzinskih stanica imaju iskustva sa sipanjem pogrešnog goriva, a neki od njih čak su i opremljeni za takve slučajeve. Električnom pumpom isprazniće sistem napajanja gorivom i rezervoar nakon čega možete sipati ispravno gorivo i nastaviti put. U slučaju da takva mogućnost ne postoji na pumpi, preostaje vam da se obratite službi za pomoć na putu ili, ako je automobil još uvek u garanciji najbližem servisu. Sve u svemu, posledice pogrešnog goriva mogu biti visoki troškovi opravke i zamene neophodnih delova. Pritom, treba uzeti u obzir da osiguravajuće kuće ne pokrivaju ove slučajeve tako da će te sve troškove morati da platite iz svog džepa. |
Benzin umesto dizela
Ova greška može imati ozbiljne posledice za komon rejl dizel motore, jer čak i male količine benzina mogu da speru tanki film koji podmazuje pumpu za ubrizgavanje goriva.
Najnovije oglase polovnih automobila pogledajte ovde
Ovaj problem nastaje jer benzin nema jednaka mazivna svojstva kao dizel gorivo.
Najbolje rešenje je ispumpavanje goriva iz sistema i rezervoara, a nakon toga demontaža i pranje rezervoara. Kao što smo rekli, ovo se odnosi na savremene komon rejl dizele, dok su oni starije konstrukcije značajno tolerantniji prema benzinu.
Dizel umesto benzina
Čak i smesa od samo pet odsto dizela može da nanese skupu štetu motoru i katalizatoru ukoliko se automobil duže vozi. Tada će i motor početi neravnomerno da radi i trokira.
Zato, ukoliko dođe do greške prilikom sipanja obavezno treba isprazniti sistem za dovod goriva i rezervoar. Nakon toga rezervoar treba i oprati.
Benzin niže oktanske vrednosti
Za moderne motore ovo nije problem. Oni imaju odgovarajući senzor na osnovu kojeg se određuje oktanska vrednost goriva, i nakon toga prilagođava mapa paljenja.
Stariji automobili, trebalo bi da se voze umereno i nikako pod punim gasom dok se rezervoar ne potroši ili isprazni.
Benzin više oktanske vrednosti
Ovde zaista ne može doći do greške. Veća oktanska vrednost neće naštetiti motoru. Naprotiv, u većini slučajeva može dovesti do smanjenja potrošnje i blagog rasta performansi.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)