Ovo su modeli koji su obeležili 2017.
Stavljamo tačku na 2017, podvlačimo crtu i sumiramo šta se sve zanimljivo događalo u automobilskom svetu. Evo modela koji su obeležili ovu godinu.
Gotovo cela 2017. godina prošla je u odjecima dizelgejta. Taman kada smo pomislili da je afera prošla i da će sve nastaviti ustaljenim tokom, stvar se zakomplikovala. Jedna po jedna država Evrope počele su da najavljuju proterivanje dizela iz svojih gradova.
Sve je eskaliralo kada su se pojavile i prve najave o potpunoj zabrani upotrebe dizel-agregata kakvu je prva donela Francuska, a zatim su sledile Velika Britanija, Nemačka (donekle) i druge. To je primoralo proizvođače automobila da naglo ubrzaju razvoj elektromobila pa će oni izgleda postati naša svakodnevnica ranije nego što smo mislili.
Osim dizel-afera, početak godine obeležila je i kupovina opela od strane pežo-sitroen grupacije. Nova grupacija postala je drugi najveći proizvođač u Evropi, iza folksvagena, a očekivana masovna otpuštanja i zatvaranja fabrika za sada su izostala.
Ipak, ovu godinu ćemo pamtiti i po brojnim zanimljivim automobilskim novitetima. Bilo je svega od jeftinih narodnih modela, do brojnih elektromobila i SUV modela. Naročito mnogo bilo je SUV modela što je logično jer se i najviše traže. Ipak krenimo redno.
Alpine A110
Povratak legendarnog francuskog proizvođača obeležen je kroz model A110. Lagani sporski kupe sa 1.8 litarskim turbo-motorom od čak 250 KS obećava puno zabave. Cene počinju od 55.000 evra, a proizvodnja je već počela.
Audi A8
Savremena tehnologija vodi glavnu reč u novom audiju A8. Novi model je najbliže dostigao potpunu autonomiju vožnje u odnosu na sve ostale serijske modele trenutno u ponudi. Naravno, podrazumeva se vrhunac luksuza za putnike i vozača.
BMW X2
Novi BMW SUV model namenjen je mlađoj publici. Uz dizajn u stilu krosover kupea, BMW je na X2 uspeo da naglasi i određenu dozu robusnosti. Tu je pogon na svim točkovima, a ponudu motora čine . jedan dvolitarski benzinac od 192 KS i dva dvolitarska dizel-motora sa 190 i 231 KS.
Dačija daster
Konačno jedan automobil koji se često viđa i kod nas. Daster je za kratko vreme postala svima omiljena dačija i za kratko vreme stavila je rumunskog proizvođača u poziciju da nije u mogućnosti da proizvede dovoljno vozila da ispuni potražnju.
Obnovljena verzija dobila je znatno prijatniji spoljni izgled i obnovljenu unutrašnjost pa je sve teže opravdati kupovinu znatno skupljih modela samo zbog poznatijeg brenda.
Fijat argo/kronos
Iako u svetskim okvirima nije toliko bitan model, argo i kronos, fijatovi modeli za tržište Južne Amerike podigli su veliku prašinu jer se pronela glasina da bi mogli da se proizvode kod nas, u fabrici u Kragujevcu. Reč je o jeftinim ali atraktivnim modelima koji bi mogli da naslede već odavno zastareli punto.
Za tržište Latinske Amerike u ponudi su benzinski agregati od 1.3 i 1.8 sa pogonom na benzin i metanol sa 101 i 135 KS. Ako stigne u Evropu možemo očekivati i poznate 1.3 i 1.6 litarske fijatove dizele.
Folksvagen ti-rok
I to se dogodilo, folksvagen je predstavio svoj prvi mini SUV model i time se pridružio konkurenciji koja je tokom prethodnih godina prodala na stotine hiljada pežoa 2008, renoa kaptur i opel moke. Kao i svemu folksvagen je i novom modelu pristupio studiozno tako da ti-rok izgleda atraktivno, nudi bogatu unutrašnjost i ekonomične i snažne motore.
Kija stonik/Hjundai kona
Direktni konkurenti ti-roku, stonik i kona su razvijeni ne identičnoj mehaničkoj platformi iako se poprilično razlikuju u dizajnu. Motori su identični, oba nude brojne mogućnosti za individualizaciju i nekoliko kombinacija boja. Kona u ponudi ima i pogon na svim točkovima koji koja stonik za sad ne nudi.
Lamborgini urus
Sa 650 KS ubedljivo je najsnažniji SUV svih vremena. Može da dostigne čitavih 300 km/h, a ostale tehničke karakteristike se za sada čuvaju. Početna cena je oko 200.000 evra. Nije malo ali kupaca očigledno ima i to u izobilju.
Nisan lif
Najprodavaniji elektromobil na svetu, "Nisanov" lif, dobio je drugu generaciju, daleko savremeniju i sa većim dometom od 400 km. Kako bi održao korak sa konkurencijom, novi lif dobio je unapređen i značajno atraktivniji dizajn koji prati i savremena tehnologija u vidu napredne asistencije u vožnji.
Opel kroslend iks
Nakon dve generacije, popularna opel moka menja formu ali i ime i nasleđuje je kroslend iks. U pitanju je potpuno novi model iz sada veoma tražene krosover klase koja kombinuje sve kvalitete porodičnih MPV modela i gradskih terenaca.
Sitroen C3 erkros
Još jedan model mini-SUV segmenta. Baziran na aktuelnom C3, novi erkros ima veće odstojanje od tla i brojne plastične ukrase, uključujući i platnene štitnike na vratima u stilu većeg modela C4 pikaso koji polako postaju zaštitni znak svih sitroena. Pogon je isključivo na prednjim točkovima.
Škoda karok
Zamenik pomalo čudnog ali veoma praktičnog i popularnog jetija stigao je tokom maja 2017. Dizajnerski gotovo je umanjena kopija većeg kodijaka, a mehanički se oslanja na aktuelni folksvagen tiguan. Od njega je preuzeo i motore i pogon koji može biti i na svim točkovima ali samo uz najsnažniji 2.0 dizelaš.
Tesla model 3
Model tri je svakako bio jedan od najiščekivanijih vozila 2017. Iako je stigao još tokom avgusta problemi nastali tokom uhodavanja proizvodnje doveli su mnoge vlasnike do ivice nerava. Uglavnom nove baterije daju domet između 350 i 500 km sa jednim punjenjem, a elektromotor omogućava ubrzanje do 100 km/h za manje od šest sekundi.
Volvo XC40
Nakon XC90 i XC60 logično je bilo očekivati da će švedski proizvođač pokriti i segment mini-SUV vozila. Novi konkurent BMW-u X1 i Audiju Q1 donosi zanimljiv dizajn i pregršt tehnologije u vidu sistema za zaštitu pešaka, automatsko kočenje u slučaju opasnosti i tome slično. Spisak motora nije konačan, za sada su potvrđeni 2.0 benzinac i dizel od 190 i 250 KS.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)