Automobilska godina u brojkama (Evropa)
Nastavljamo sa analizom prodaje novih automobila. Ovaj put bavimo se tržištem u kompletnoj Evropi novim trendovima i sve većem rastu popularnosti SUV i krosover modela.
Kada je u pitanju Evropa prodaja je u konstantom porastu. Iako je došlo do pada prodaje u Velikoj Britaniji uzrokovanog Bregzitom, ukupna prodaja za 2017. je za nekih četiri odsto ili oko pola miliona prodatih automobila veće u odnosu na 2016.
Trend je da se tamošnji kupci sve više okreću SUV i krosover modelima dok su gubitnici ove tranzicije klasične limuzine u MPV modeli u koje spada i naš fijat 500L.
Primera radi, najveći rast prodaje u Evropi tokom 2017. beleži popularni pežo 3008 kome je tokom 2017. prodaja u odnosu na prethodnu, 2016. skočila za vrtoglavih 810,1 odsto.
Slična situacije je i sa ostalim SUV modelima pa je tako folksvagenov tiguan zabeležio rast od 35,2 odsto, ford kuga 25,3 a novi BMW X1 24 odsto.
Odličan start i veoma dobru prodaju ostvarili su i ovogodišnji noviteti u krosover/SUV tržištu kao što su novi džip kompas, opelov kroslend iks koji je nasledio merivu i škoda karok, naslednik jetija.
Ipak, kada pogledamo najprodavanije modele u Evropi, možemo zaključiti da vrh tabele i dalje drže tradicionalni modeli.
Tu pre svega mislimo na aktuelni folksvagen golf koji je svojevrsna institucija u Evropi. Sedma generacije je tokom 2017. prodata u gotovo pola miliona primeraka. Drugo mesto zauzima renoov klio koji zaostaje za nekih 200.000 prodatih primeraka u odnosu na golfa.
Neposredno iza klija je pežoov 208 koji se i dalje veoma dobro prodaje i zaostaje nekih 60.000 primeraka za francuskim konkurentom, kliom.
Četvrto mesto po prodaji u Evropi zauzima fordova fijesta koja je sredinom godine promenila generaciju i dobila naslednika od koga se očekuje da naredne godine ponovo konkuriše za vodeće mesto u segmentu malih gradskih automobila.
Na petom se nalazi stari poznanik – škoda oktavija koja je izuzetno popularna i na našem tržištu gde je prvi izbor firmi i državnih organa.
Tek nakon petog mesta slede SUV i krosover modeli kao što su folksvagen tiguan, reno kaptur i nisan kaškai, a pri vrhu su i pežoi 3008 i 2008, dačija daster, novi senik i ford kuga.
Sve u svemu njihovo vreme tek dolazi dok, kao što smo već napisali, vreme klasičnih porodičnih limuzina i MPV modela polako prolazi. O tome govore i podaci o prodaji gde u prvih 50 imamo samo dve porodične limuzine – folksvagen pasat i novu opel insigniju, a od MPV modela tu je tek folksvagen turan.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)