MODNI VREMEPLOV: Zvonko Marković otkriva šta se promenilo za 20 godina
Kreator Zvonko Marković će proslaviti 20 godina rada predstavljanjem nove kolekcije na Srbija Fashion Week-u 28. aprila u Novom Sadu.
Dizajner u intervjuu za portal Republika.rs, između ostalog, otkriva koja je razlika u kreiranju modela danas u odnosu na odeću koja je bila moderna pre dve decenije, ko je za njega današnja ikona stila, ali i da li se danas prodaje ime ili kvalitet...
- Modna scena se neprestano menja. Na mojim počecima ženski sako je bio ultimativni must have stvar. Več u narednih 10 godina haljina je preuzela primat, a kožni mantil i kaput je zamenila rokerska jakna. Moda je fluidna i neprestano se menja. Kada sam počinjao i pravio prve modne korake postojali su jasno definisani trendovi za svaku sezonu u pogledu boje i formi... Sad je totalna anarhija koju neko ko ne prati pomno modu nema šanse da isprati. Takođe, skupi i luksuzni plemeniti materijali zamenjeni su biološko ekoloskim materijalima čije bojenje nije zagadilo prirodnu okolinu. Ekologija je postala modni must have, a plemenitost i luksuz polako nestaju.
Ko je, prema vašem mišljenju, ikona stila današnjice?
- Ikona stila je osoba koju obožavaju dece od 13 do 19 godina. To su osobe koje formirau ukus novih generacija. Moj ukus davno su formirale Anne Lenox i Madonna. A ukus današnje omladine formiraju neki drugi likovi. Za mene, ikone stila uvek će biti upravo ove dve plavuše.
Ako bi vaš rad tokom dve decenije karijere morao da stane u dve rečenice, koje bi to rečenice bile?
- "Živeti za inspiraciju" i "Stvarati magiju". Mojih 20 godina rada je bilo puno neverovatnih trenutaka. Doživeo sam da sam nagrađivan od najelitnijih svetskih kulturnih institucija i da su moje haljine obožavane od miliona.
U jednom intervjuu ste rekli da u modu ugrađujete lični pogled na svet. Kakav je svet bio kada ste pripremali kolekciju kojom obeležavate dve decenije vašeg rada?
- Svet je jedno mesto, koje je koliko god mi pokušavali da ga upoznamo, za nas neistraženo. U svet oko mene je utkana lepota, ljubav i magija. Svet koji titra od emocija. Naravno, pun je neprestanih novih životnih izazova. Ove dve decenije su proletele, ali kad vidim neverovatne rezultate koje sam postigao zapitam se kako sam to uspeo uraditi za tako kratko vreme.
Prodaje li danas garderobu ime ili kvalitet?
- Nažalost, garderobu danas u svojevrsnom prezasicenju robom svuda oko nas i njenom dostupnošću najčesce prodaje brend i mudro smišljene marketinške kampanje. To je na neki način uvreda za ljude koji se trude da donesu kvalitet iznad svega. Ali, takva je priroda stvari.
Koji je vaš savet mladim dizajnerima da bi izgradili sopstveni stil i izbegli uniformisanost?
- Naći sopstveni stil jako je teško i na malom tržistu kao što je Srbija to je svojevrstan luksuz. Lako je biti zaveden svetskim brendovima i njihovom estetikom, ali raditi svoje, a ne podrazavati druge jako je teško. To je put kojim svaki kreator krene na način na koji ume, ali da afirmisati svoj lični stil uvek bi trebalo da bude ultimativni cilj. Ako nešto proizvode veliki jeftini instant brendovi nije cilj dizajneru da nudi iste stvari i da se takmiči sa cenom tih brendova. To je nemoguća misija.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)