PRORICANJE SUDBINE POSTAJE MILIONSKI VREDAN POSAO!
Proricanje sudbine uskoro će u Južnoj Koreji postati posao vredan 3,7 milijardi dolara, piše “Ekonomist“.
Dopisnik “Ekonomista“ iz Južne Koreje otišao je u tarot klub “Slomljeno srce“ u univerzitetskoj četvrti Seula. Kako navodi, gledanje u karte košta 3.000 vona (oko 250 dinara) po pitanju.
I onda su počeli – na prvoj karti bio je par nacrtanih kraljica.
“Izabrali ste najjaču kartu u špilu. Slava je nadohvat ruke“, kaže žena.
Onda prvo pitanje novinara - da li će se bez problema preseliti u drugi zemlju? Izvlači prosjaka.
“Početak će biti težak, ali možete da uspete ako potražite pomoć“.
A da li će Severna i Južna Koreja ponovo zaratiti? Novinar izvlači kartu na kojoj su prilike smrti i cara.
“Smrt stalno pravi trikove, ali je car mudar“, kaže žena.
“Slomljeno srce“ jedan je od nekoliko desetina lokala koji se u istoj ulici na više načina bave proricanjem sudbine - čitanjem dlana, nečim što se zove “čitanje lica“, kao i saju što predstavlja drevni oblik analize komičke energije na osnovu sata, dana, meseca i godine rođenja.
Radnica u “Slomljenom srcu“ navodi da je saju počela da proučava pre dve decenije kada je prestala da veruje drugim prorocima sudbine, ali da je nedavno počela i da gleda u tarot karte.
“Mladima se sviđa. Karte su lepe, jeftino je i brzo“, navodi ona.
Proricanje sudbine i priče iz “onog sveta“ uskoro će postati biznis vredan 3,7 milijardi dolara, predviđa lokalni list “Korea ekonomik dejli“. Inače, u Koreji postoji čak i Udruženje proroka koje procenjuje (proriče?) da u zemlji postoji preko 300.000 onih koji gledaju u budućnost i oko 150.000 šamana.
A koliko građani zapravo koriste takve usluge pokazuju i brojni neverovatni primeri.
Prema istraživanju jedne agencije za upoznavanje ljudi, 82% neudatih žena i 57% neženja je tokom 2017. godine posetilo saju lokale zbog pitanja o ljubavnom životu.
Biznis je toliko razvijen da mladi na smartfonovima imaju aplikacije koje proriču. Na primer, firma “Handasoft“ je samo tokom proteklih pet godina napravila 13 takvih aplikacija, a najpopularnija među njima – Jeomsin – skinuta je sa interneta više od 3.000.000 puta.
Ta aplikacija svakog jutra korisnicima pošalje njihovu ličnu sudbinu za taj dan. Inače, besplatna je i zarađuje od reklama koje nije teško prodati s obzirom na to koliko je građani koriste.
Takođe, postoji i aplikacija na kojoj je fotografišete svoj dlan koji ona “pročita“.
“Ekonomist“ ističe i da su jedan od pokazatelja koliko se novca zarađuje na sudbini i police u knjižarama u Koreji koje su prepune knjiga o toj temi.
Osim toga, na sajmovima zapošljavanja često postoji poseban štand za one koji čitaju tarot karte, a kojima studenti idu sa listom potencijalnih poslodavaca da im kaže ko će ih najverovatnije zaposliti.
Proricanje ide dotle da roditelji često posećuju slične ljude koji im za izvesnu sumu pomognu oko toga koje je “najsrećnije“ ime za bebu, dok parovi koji nameravaju nešto ozbiljno često provere kompatibilnost svojih imena pre braka, pa se tako dešava i da neko mora da menja ime.
Naravno, sve je stiglo i do onih sa malo dubljim džepom, pa u “poš“ oblasti Apgujeong (delu čuvenog Gangnama) možete uz saju da pijete koktele.
“Mnogi bogati ovde su nesrećni. Ne tako davno građani Južne Koreje pokušavali su tek da prežive. Sada žele da budu srećni“, navode iz tog lokala.
Međutim i tu profesiju kao i mnoge druge širom sveta uskoro bi mogla da ugrozi – tehnologija, piše “Ekonomist“. Tako ljudi pojedine robote uče da predviđaju ljudsko ponašanje i na taj način – proriču sudbinu.
Na primer, Istraživači sa čuvenog MIT naučili su dva sistema da predvide kada će se glumci poljubiti, rukovati, zagrliti ili baciti kosku jedan drugom na osnovu miliona sati televizijskih emisija.
Ipak, u Koreji postoje oni koji i od toga zarađuju – u jednom lokalu mali beli robot sedi u ćošku sa prekrštenim nogama. Zove se Buda i programiran je da primeti nekoliko osnovnih ljudskih emocija, a među kojima su sreća, bes i tuga i na osnovu toga da – proriče.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)