Naučnici identifikovali NEŠTO NEVEROVATNO u našem sistemu!

Autor: Republika

28.06.2018

Prvo nebesko telo koje je došlo iz sistema druge zvezde i "posetilo" Sunčev sistem identifikovano je kao kometa.

Ilustracija

Tim evropskih stručnjaka opisao je taj slučaj u članku objavljenom u časopisu „Nejčer“, navodi AP, podsećajući da su teleskopi u oktobru prvi put primetili misteriozan objekat u obliku cigare u unutrašnjosti Sunčevog sistema.

Od tada se među astronomima vodi debata da li je u pitanju asteroid ili kometa. Nedoumicu je izazvalo i to što nisu bili uočeni ni rep ni druge uobičajene odlike ledene komete.

Na kraju su dilemu rešili italijanski astronom Marko Mikajeli i njegov tim.

Oni su došli do zaključka da su putanja nebeskog tela i njegovo ubrzanje najbolje objašnjeni ne samo gravitacijom, već i gasovima koji ostaju iza komete.

Međutim, nebesko telo je odavno napustilo Sunčev sistem, a sa njim je i nestala prilika da se sa apsolutnom sigurnošću utvrdi šta je ono zapravo bilo, navodi AP.