Neverovatni prihodi od TV prava u Španiji: Barsa i Real dobili bogatstvo, sumanuta cifra i fenjerašu!
Premijer liga je najčuvenija po basnoslovnim zaradama od prodaje TV prava, ali i ostali se približavaju. Španci pre svih o čemu svedoče i danas objavljeni podaci o tome koliko je koji klub dobio za sezonu 2018/2019.Prednjače naravno najbolji, pravo malo bogatstvo leglo je na njihove račune: Barseloni 166.500.000 evra, Realu 155.300.000, a Atletiku 119.200.000. Ta tri kluba jedina su pebacila devetocifrenu granicu, pošto su daleko iza njih Sevilja sa 80.100.000 i Valensija sa 78.700.000.
I OK, to nam je sve jasno, prate ih fudbalski fanatici širom sveta i možemo da razumemo, ali koliko se jaz između bogatih i siromašnih povećava najbolje se vidi kad pogledamo one sa dna lanca ishrane.
Naime, najmanje se novca slilo u Ueskinu kasu, a i ta svota je tolika da funkcionerima Crvene zvezde i Partizana krene voda na usta: 44.200.000 evra tim koji je prošle sezone bio na 19. mestu na tabeli Primere.
Ne moramo čak da gledamo ni Primeru, jer se od njenih prihoda od prodaje TV prava finansiraju i drugoligaši. Pa je tako Malaga, bez obzira na to što je trenutno prva iznad zone ispadanja, na osnovu prošlogodišnjeg trećeg mesta uzelaokruglo 30.000.000 evra!
Deportivo je dobio 24.700.000 evra, Las Palmas 23.600.000, dok je na četvrtom mestu Saragosa sa mnogo skromnijih 8.800.000 evra.
Tolika razlika u zaradi je posledica pravila po kome se profit deli, između ostalog, i na osnovu ranijih rezultata, a poslednja sezona u tome učestvuje mnogo značajnije nego one prethodne. A kako su Malaga, Deportivo i Las Palmas u sezoni 2017/2018 igrali u Primeri oni su i dobili najveći deo kolača.
Najmanje je pripalo Ekstramaduri i Mahadohondi: po 5.600.000 evra. Neki srpski superligaši od toga žive po pet godina.
Inače, pre pet godina je u Španiji prvi na tabeli dobijao otprilike 10 puta više od poslednjeg. Sad je razlika značajno smanjena, recimo da je bliža odnosu četiri na prema jedan.
To je urađeno tako što se sada 50 odsto od zarade jednako deli među timovima, 25 odsto je bazirano na sportskim rezultatima, a poslednjih 25 na broju prodatih ulaznica i doprinosu vrednosti TV prava.
Između ostalog, tu se gleda i – eto kuda ide moderan svet – kako su klubovi obavljali promociju po društvenim mrežama, koliko su imali lajkova, pratilaca…
U Segundi su procenti malo drugačiji, 70 odsto novca ide jednako svima, po 15 procenata daju rezultati i na kraju marketinške aktivnosti.
I u Segundi se gleda samo jedna prethodna sezona, dok se prvoligaša u jednačinu uključuje njih pet.
Ima naravno i troškova, svi moraju da jedan odsto od uplate na račun Fudbalskog saveza Španija, pa još jedan za ženski fudbal, mora da se deo odvaja i za finansiranje amaterskog fudbala, čak i drugih sportova.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)