PILOT ODVEO BRAJANTA U SMRT SA 296 NA SAT?

Autor: Predrag Vuković

Sport

28.01.2020

04:21

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Polako izlaze na videlo prvi detalji tragedije koja je šokirala Ameriku. Legendarni košarkaš Kobi Brajant (1978-2020) otišao je u smrt udarivši u brdo na visini od 420 metara brzinom od 296 kilometara na sat, a prema razgovoru tornja i pilota, deluje da je Ara Zobajan, Kobijev višegodišnji pilot, leteo prenisko i izazvao katastrofu.

Kobi Brajant otišao u legendu

Bivši as Lejkersa je zajedno sa ćerkom Đijanom (13) i još sedmoro ljudi (među njima još dve devojčice) poginuo udarivši svojim helikopterom sikorski S-76b u brdo po vrlo lošim vremenskim uslovima, izazvanim gustom maglom, kada je krenuo na trening ćerke.

MUNJEVIT PAD

Na internetu se pojavio audio-snimak razgovora između kontrolnog tornja i pilota letelice. Na snimku se jasno može čuti kako pilot govori kontroloru leta šta se dešava.

- Letim vizuelno na 425 metara - rekao je pilot.

Usledio je ekspresan odgovor kontrolora:

- Ako već letite vizuelno, podignite se na preko 760 metara.

Pilot koji tom rutom godinama leti svaki dan odbija da ga posluša i pita:

- Zadržali smo kurs, sve je u redu, sada smo na 425. Možemo li da skrenemo jugozapadno na rutu 101?

Nakon toga je dobio zeleno svetlo za skretanje.

- Odobreno skretanje. Da li letite vizuelno i dalje?

Usledio je odgovor pilota koji je poslušao instrukcije, ali ne potpuno.

- Vizuelni su uslovi, nalazimo se na 465 metara.

Iz tornja su momentalno poručili:

- I dalje letite prenisko za ovakve vremenske uslove.

Posle ovoga konverzacija u 9.40 po lokalnom vremenu završila se jer pilot nije odgovarao. Pet minuta kasnije helikopter je nestao sa radara.

Katastrofalna vidljivost zbog guste magle učinila je svoje jer se moglo videti svega 18 metara ispred kabine, a helikopter je u sekundi prelazio čak 81 metar.

Helikopter se popeo na više od 609 metara nadmorske visine, a udario je u brdo na 420. Padao je brzinom većom od 1.219 metara u minuti, a srušio se u Kalabasasu, 48 kilometara severozapadno od centra Los Anđelesa. Tog dana letelicom je upravljao samo pilot Ara Zobajan (50), a inače dvojica pilota sede u kokpitu. Drugi pilot Kurt Dic, koji je takođe vozio Brajanta, kaže da je nemoguće da su dva motora otkazala.

- Verovatnoća da se motori pokvare? To se, jednostavno, ne događa. Verovatnije je da su tragediju izazvali loši vremenski uslovi, a ne mehanički problemi - rekao je Dic.

U Los Anđeles tajmsu se dodaje da će u narednih desetak dana objaviti preliminarni rezultati nesreće, a da zvanična istraga može potrajati godinu i više dana. U istragu o padu nesreće će se uključiti i FBI, a istragu će voditi odbor za bezbednost nacionalnog saobraćaja. Portparol te službe Džoš Rubinštajn je rekao da nisu postojali uslovi za letenje zbog magle i da se tada ne dozvoljava letelicama da saobraćaju.

Kobi sa suprugom Vanesom

MASA OD PET TONA

Reč je o letelici teškoj tri tone kada je prazna, a sa putnicima i gorivom može da dostigne i do pet tona. Kako je za Srpski telegraf objasnio vojni analitičar Aleksandar Radić, radi se o helikopteru proizvedenom 1991. godine.

- Ovaj helikopter postoji i u Srbiji. Jedan ima MUP, a drugi privatno lice. Cena mu je oko 15 miliona dolara, ali može biti udvostručena ukoliko imate dodatnu opremu. Ima crnu kutiju, brzina leta krstarenja mu je 287 kilometara na čas. Kada pogledate koliku masu ima, uz takvu težinu, od čak i pet tona, šta možete da očekujete pri padu? Nažalost, smrt svih putnika. Postoje izuzeci, ali su retki - rekao je Radić i dodao da u slučaju loših vremenskih uslova vlasnik može da insistira na poletanju, pa pilot mora da upali motore.

Svedok: Nije dobro zvučalo

Iako Kurt Dic, pilot koji je vozio Kobijev helikopter, kaže da je nemoguće da je u pitanju mehanički kvar, pojavio se izvesni svedok Džeri Kočarijan (62), koji je gledao deo nesreće iz blizine.

- Helikopter je leteo neuobičajno nisko, delovalo je da se muči. Zvuk nije bio dobar. Video sam kako se tetura i pada. Ali mi je bilo teško da vidim jer je bilo maglovito - rekao je on.

Poslednji razgovor tornja i pilota

Pilot: Letim vizuelno, na 425 metara.

Toranj: Ako već letite vizuelno, podignite se na preko 760.

Pilot: Zadržali smo kurs, sve je u redu, sada smo na 425. Možemo li da skrenemo jugozapadno na rutu 101?

Toranj: Odobreno skretanje, da li letite vizuelno i dalje?

Pilot: Vizelni su uslovi, nalazimo se na 465 metara.

Toranj: I dalje letite prenisko za ovakve vremenske uslove.

Kraj konverzacije.

Oni su poginuli

U stravičnoj helikopterskoj nesreći život je izgubilo devet osoba. Osim Brajanta i njegove ćerke Đijane, život su izgubili pilot Ara Zobajan, majka Sara i ćerka Pejton Čester, porodica Altobeli - otac Džon, koji je bio trener bejzbola, njegova supruga Keri i ćerka Alisa i trener devojčica na košarkaškoj akademiji Kristina Mauzer.

Kobi Brajant (41)

Đana Brajant (13)

Kristina Mauzer (38)

Džon Altobeli (56)

Keri Altobeli

Alisa Altobeli

Ara Zobajan (50)

Pejton Čester

Sara Čester

 

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading