Štrajk trajekata za jedan dan napravio haos: Među žrtvama i srpski turisti

Autor: novosti.rs

Vesti

04.07.2019

12:37

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Jednodnevni štrajk pomoraca u Grčkoj izazvao je opšti haos usred letnje sezone, a žrtve su i naši turisti: neki su na put morali krenuti dan ranije i snaći se za smeštaj noć pre nego što im počne aranžman, a drugi su izgubili jedan dan od odmora. Stotine hiljada putnika žrtve su spora Federacije pomoraca i Udruženja brodovlasnika.

RepublikaFoto: Republika

Grčka ostrva bila su odsečena od kopnenog sveta na 24 sata. Jednodnevni štrajk pomoraca u Grčkoj, koji je počeo u sredu minut posle ponoći, izazvao je ogromne probleme u transportu putnika i robe na teritoriji čitave zemlje. U dve najveće luke, Pireju i Solunu, u sredu je vladao haos na prilaznim putevima, terminalima i dokovima. Među putnicima koji su bili zarobljeni na ostrvima ili su na kopnu čekali prevoz i početak svog odmora, bilo je i turista iz Srbije, pišu "Večernje novosti".

- Agencije su obavestile svoje putnike ili da krenu dan ranije ili da sačekaju da prođe štrajk - objašnjava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA).

- Oni kojima je aranžman trebalo da započne 3. jula, izgubiće jedan dan, to je viša sila i ne može se mnogo. Ko je krenuo noć ranije, mogao je da stigne na ostrvo, ali je morao da prespava na nekom drugom mestu, ako nađe nešto slobodno. Tamo gde je moglo, neko je ostao sigurno i noć duže. Agencije neće tražiti nikome da doplati, ali neće moći ni da vrate novac onima koji gube jedan dan. To je nešto na šta agencije ne mogu da utiču. Bile su tri ili četiri agencije koje su imale aranžmane za sredu, a oni koji su išli kolima mogli su da izaberu kada će da krenu. Kod ovakvih stvari niko nije na dobitku - dodaje Seničić.

Foto: Republika

Kako objašnjava Seničić, ovo je za Grčku uobičajeno, jer oni zloupotrebljavaju sezonu kako bi došli do nekih ciljeva. Nekad štrajkuju pomorci, nekad avio-prevoznici i zaposleni na aerodromu, a ponekad je prekid rada na graničnim prelazima.

Nakon isteka 24 sata moraju da rade, makar i periodično

- Bitno je da potpuna obustava rada ne može da traje duže od 24 sata i posle isteka tog vremena, oni moraju da rade, makar i periodično ili sa smanjenim kapacitetima. Sigurno je i da će danas biti velika gužva, dok se sve ne raščisti, ali ne očekujemo veće probleme. Bitno je da su putnici bili na vreme obavešteni, da su razumeli okolnosti, a neke agencije imaju takve odnose sa putnicima da će im ponuditi možda i neki popust za sledeće letovanje.

Stotine hiljada putnika, žrtve višegodišnjeg spora Federacije pomoraca i Udruženja brodovlasnika, još jednom su se našle u bezizlaznoj situaciji, zarobljeni u nepreglednim redovima pred ulaznim kapijama lučkih terminala.

Na ekstremno visokim temperaturama, roditelji su za decu spas tražili u obližnjim restoranima i kafićima, čekali su ponoć. Ogorčeni turisti nadaju se da ponovo neka "komisija" profesionalnih sindikalista neće doneti "mudru odluku" o produžetku maltretiranja onih koji su došli da ostave svoj novac na grčkom moru.

Foto: Republika

Inače, brodovlasnici su prihvatili da retroaktivno od 2015. povećaju plate članovima Federacije pomoraca za dva odsto, pravdajući se time da je cena transporta od tada povećana za 50 odsto.

Pomorci ne žele ni da diskutuju o "mizernom" povećanju i traže novi kolektivni ugovor, koji podrazumeva mnogo veću zaradu, kompletnu zaštitu pomoraca, kao i kontrolu broja zaposlenih u pomorskom transportu.

Brodići koriste priliku

U jednoj turističkoj agenciji "Novostima" je rečeno da su njihovi putnici u sredu otišli do ostrva Zakintos i Kefalonija, jer su turiste prevezli privatni brodovi, koji nisu u štrajku. Prevoz njima je nešto skuplji od drugih brodova. Ipak, ti brodići prevoze samo mali broj putnika i njihov prtljag. Skoro 90 odsto ozbiljnih brodova koji prevoze bilo je u jednodnevnom štrajku.

Foto: youtube.com/Happy Tv
Aleksandar Seničić

- To je suviše komplikovana priča i može da bude rešenje samo za mali broj ljudi - objašnjava Seničić.

- Neke agencije su se snašle, mnoge nisu, ali to sve zavisi od broja putnika. Nijedan veliki brod to ne bi uradio jer je i suviše vidljiv. Kada prevoze, to mora iz nekoliko tura. Oni koji dolaze kolima morali bi na kopnu da ostave auto, pa posle da dođu po njega. Isto je i za autobuse. Treba posle obezbediti transfer tih putnika.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading