Zbog zagađenja biće zabranjen uvoz polovnih automobila: Ovi modeli se nalaze na "crnoj listi"
Od nove godine vozači u Srbiji više neće moći da kupe omiljene modele automobila kao što su "fijat bravo", Folksvagenov "golf 3" ili "opel korsa"
Zabrana uvoza polovnih automobila starijih od 15 godina sa "euro 3" motorima očekuje se već od 1. januara 2020. godine, otkriva Informer.
Ovo je za naš list potvrdio Miloš Petrović, direktor Srpske asocijacije uvoznika automobila. To praktično znači da vozači u Srbiji više neće moći da kupe omiljene modele automobila kao što su "fijat bravo", Folksvagenov "golf 3", ili "opel korsa".
Manje zagađenja
Umesto vozila proizvedenih od 2000. do 2005. godine sa "euro 3" motorima, novom merom, biće moguć uvoz polovnih automobila tek od standarda "euro 4" motora, čija je proizvodnja počela od juna 2005.
Biće omogućen uvoz automobila mlađih od 2005. godine
Ono što je važno napomenuti jeste da vozači neće imati problem da i ubuduće voze svoje četvorotočkaše sa "euro 3" motorom, ali će biti zabranjen samo dalji uvoz tih vozila u Srbiju. Da je na pomolu zabrana uvoza četvorotočkaša sa standardom "euro 3", najavio je nedavno i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. On je rekao da će ova mera biti uvedena kako bi se smanjilo zagađenje životne sredine.
Vozila za koja će biti zabranjen uvoz
|
Nova vozila
Stručnjaci smatraju da je ovo dobar potez, s obzirom na to da će u saobraćaju biti noviji automobili.
- Nadležni državni organi ne smeju da dozvole da se u Srbiju uvoze vozila koja bi na zapadu zbog emisije štetnih gasova završila pod presom. Suština je da ovo što je na kraju životnog veka više ne dolazi u Srbiju. Zato je važno da se zaustavi uvoz vozila sa motorima "euro 3" jer su ona, između ostalog, i opasan reciklažni otpad kojeg Evropa želi da se reši - objašnjava Petrović. Kako dodaje, i posle ove mere, vozači će moći da kupe vozila sa "euro 4" motorom, proizvedena do 2009.
Petrović: Novi automobili biće skuplji za 500 do 1.000 evra u proseku
- Dakle, i dalje je to vozilo koje je 10 godina staro, ali ne zagađuje baš toliko vazduh. Oni će u proseku biti skuplji za 500 do 1.000 evra od onih sa "euro 3" motorom, ali treba reći da Srbi imaju uvek da izdvoje od tri do pet hiljada evra za kupovinu automobila - ističe Petrović.
Urednik portala "Vrele gume" Miodrag Piroški pozdravlja ovakvu odluku i navodi da je to trebalo i ranije učiniti.
- Neminovno je da se njihov uvoz zabrani i to se dešava u čitavoj Evropi. Time će se smanjiti zagađenje, smanjiti prosečna starost automobila kod nas, koji su sada stari u proseku više od deset godina, i automatski će se povećati bezbednost - ističe Piroški.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)