"UGOVOR SA VANSIJEM KAO PESMA"
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je večeras da je dogovor o koncesiji za aerodrom Nikola Tesla najbolji primer i dokaz koliko je Srbija drugačija, kao i kolika je razlika između vlasti i opozicije, te ko govori istinu, a ko ne.
Vučić je, gostujući na RTS-u, iznao detaljne podatke o dogovoru sa francuskom kompanijom Vansi, koja će za koncesioni ugovor na 25 godina, odmah, na osnovu koncesione naknade, uplatiti 501 milion evra, od čega 417 miliona ide državi, a 84 građanima, malim koncesionarima.
- Mi smo pre godinu i po krenuli u veoma trarsnparentan, otvoren i pošten proces davanja koncesije na samo 25 godina. Doneli smo odluku posle neuspele privatizacije Telekoma, za koju me još uvek duša boli što sam podlegao političkim pritiscima, jer je trebalo da izguram ono što je bolje za zemlju, a ne da slušam savete neznalica - objasnio je on.
Podsetio je da je kao pravni i finansijski savetnik za proces davanja koncesije za aerodrom izabrana velika svetska kompanija "Lazar“.
- U njoj radi Božidar Ðelić. Ne znam kako su mogli da ga prime, ali toliko o tome koliko je to prijateljska kompanija nama. Međutim, ona je jedna od tri najdominantnije u svetu - ukazao je Vučić.
Rekao je da je na početku procesa govorio da ćemo moći da računamo na koncesionu naknadu u visini između 300 i 350 miliona evra, a da 2012. nije bilo moguće da bude više od 40 miliona.
- Danas smo dobili 501 miliona evra. To je svota koju nismo mogli ni da sanjamo. Dobićemo u narednih 25 godina 228 miliona evra, odnosno prosečno devet miliona evra na godišnjem nivou tokom koncesionog ugovora na osnovu koncesione takse. Pored toga, dogovorene su investicije u visini od 732 miliona evra - objasnio je Vučić dodajući da su potrebna dubinska rekonstrukcija postojeće piste, kao i "umetnuta" pista, jer neprestano raste broj putnika.
Na kritike "stručnjaka" iz bivšeg režima, da ugovor ne valja i da je trebalo Srbija sama da upravlja aerodromom zbog velikih profita, Vučić je izneo podatak da je prosečno od 2002. do 2013. godišnji profit bio oko 8,2 miliona evra.
- Puta 25 to znači da bi bio nešto više od 200 miliona evra. A mi sada dobijamo 501 miliona evra...Takođe ćemo dobiti i daljih 228 miliona evra, najmanje, jer se obaveza povećava ako imamo rast veći od pet odsto. Oni su, kada se to sve sabere, hteli da ukradu Srbiji 320 miliona evra, plus investicije. Hteli su u svoje džepove da stave i zato im Vučić smeta. Hteli su u svoje džepove da stave 1,060 milijardi evra tražeći da se zadužujemo za aerodrom. Nećemo se zaduživati, i ne dam im da pljačkaju Srbiju dodatnim kreditima, koji bi doveli do rasta javnog duga, a ja želim da pada - kazao je on.
Dodao je da nije kao prethodnici koji su pravili ugovore sa poljskim autobusima i sebi uzimali pare u džep, a dozvolili da propada Ikarbus.
Na upit novinara, Vučić je ukazao da nije dobro porediti ugovor Fijata i koncesiju za aerodrom.
- Ovo je za mene najlepša pesma, koju mogu da slušam i pevam - dodao je on nastavljajući da priča o uspešnom ugovoru sa Vansijem.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (27)
Orleanka
14.01.2018 23:11
Dogovor o koncesiji za Aerodrom u Beogradu doprinosi ogromnom razvoju Srbije!
kosta
15.01.2018 01:14
@Orleanka - Svakako da ce to biti od velikog znacaja za Srbiju
aca
15.01.2018 00:32
Odlican potez. Francuska kompanija j e jedna od vodecih u ovom poslu.
Uros
15.01.2018 01:44
Neka bude po poslovici " Ko peva, zlo ne misli " .