Svi koji izdaju "STAN NA DAN" moraće da plaćaju POREZ

Autor: b92.net

Vesti

31.03.2018

04:03

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ministarstvo turizma priprema projekat koji će regulisati proces izdavanja stanova turistima, poznatiji kao "stan na dan". To je izjavila Renata Pindžo, pomoćnica ministra turizma, trgovine i telekomunikacija, prenosi B92.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Ona očekuje da se taj proces završi za dve godine, jer je potrebno promeniti zakonski okvir, uraditi pilot, implementirati rešenje i sprovesti kampanju.

Pindžo je navela da izdavanje stanova turistima više nije usmereno na klijente koji traže samo jeftin smeštaj. Pojedinci čak iznajmljuju tuđe stanove da bi ih izdavali turistima, neće da se kategorišu kod lokalne samouprave i plaćaju porez, već sklapaju ugovore o izdavanju stana i plaćaju neke minimalne nadoknade, dodala je.

Povećan broj stranih turista

Prema njenim rečima, u poslednjih sedam-osam godina u Srbiji je zabeležen dvocifren rast boravka stranih turista i taj trend se nastavlja.

Rast deviznog priliva u januaru ove godine je veći za 1,4 odsto u odnosu na januar prošle godine.

Država je poslednjih 10 godina uložila više od 8,2 milijarde dinara u razvoj određenih destinacija kao što su ski-centri na Zlatiboru, Kopaoniku i Staroj planini, Golubac, Lepenski vir i drugi, rekla je pomoćnica ministra turizma.

Uzlazni turistički trend

Ivan Vitorović, generalni direktor Mona Hotel Managementa, rekao je da hotelski lanci ne razvijaju destinaciju, već dolaze tamo gde je uzlazni turistički trend.

Vitorović je rekao da je Srbija i kratkoročno i dugoročno regionalno tržište, sa čim se saglasio i direktor hotela Zira Dejan Pejčinović koji je dodao da su polovinu noćenja u tom hotelu ove godine rezervisali ljudi iz regiona, uz goste iz Izraela, Nemačke i Turske.

Uticaj turista milenijalaca

Na pitanje profesora dr Bojana Zečevića o uticaju milenijalaca na turizam, Slavica Bogosavljević, direktorka hotela Holiday In, istakla je da je preporuka tog lanca hotela da svaki menadžment ima nekog ko će biti vodič kroz priču milenijalaca. Milenijalac sa telefonom, tabletom i još nekoliko gedžeta traži dobar internet, ima neformalan način razmišljanja, ne poznaje autoritete, ne komunicira verbalno, već pisanjem poruka, opisala je milenijalce Slavica Bogosavljević i dodala da prilagođavanje hotela njihovim zahtevima nije jednostavno i nije jeftino.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading