USKORO KOLEKTIVNE TUŽBE POTROŠAČA U SRBIJI
Uskoro će biti omogućene kolektivne tužbe u svim slučajevima kada je ugrožen kolektivni interes potrošača, što će biti omogućeno izmenama Zakona o parničnom postupku, najavio je danas ministar trgovine Rasim Ljajić.
Ljajić je rekao za RTS da je to rešenje i ranije bilo predviđeno, ali da je ta odredba zakona bila osporena na sudu, dok će sada biti omogućena kolektivna sudska tužba u svim slučajevima gde je ugoržen kolektivni interes.
On je kazao da će to puno značiti u slučajevima kada pojedinici zbog visokih sudskih troškova nemaju interes da pokreću tužbe, a zajednička šteta je ogromna.
- Na, primer, kada zbog naponske mreže stradaju električni uređaji u domaćinstvu možete kolektivno da tražite nadokandu, zatim u slučaju putovanja i turističkih agencija, računa koji nisu realni, hrane ako su ljudi imali zdravstvene probleme. Postoji čitav niz slučajeva gde je ugrožen kolektivni interes.
Ljajić je kazao da na tom rešenju radi, pre svega, Ministarstvo pravde i da će to biti veliki iskorak za potrosasče da ostvare svoja prava.
Kada je reč o telekomunikacionim uslugama, Ljajić je rekao da je postojala jedna nepravična praksa da, na primer, ako je potpisan ugovor sa nekim operaterom koji traje dve godine i nezadovoljni ste posle pola godine, niste mogli da ga raskinete ako ne platite sve rate u trajanju od dve godine.
To je sada ukinuto rešenjem Ministarstva trgovine na osnovu Zakona o zaštiti potrošača, tako da će se u takvim slučajevima plaćati samo razlika između popusta i realne cene.
- Definitivno zakonsko rešenje biće doneto i Zakonom o elektronskim komunuikacijama na jesen, kada očekujem da bude usvojen u skupštini - rekao je Ljajić dodajući da je predlog zakona već usvojen na vladi.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)