SRBI VIŠE NEGO IKAD KUPUJU "BESNE" MAŠINE: Drastičan skok prodaje luksuznih automobila
Srbi ove godine više nego ikad kupuju luksuzne automobile! U našoj zemlji je samo u prvih devet meseci 2018. prodato čak 2.006 "mercedesa", "audija" i BMW-a, što se nije dogodilo deceniju unazad! Koliko je skočio promet "besnih" kola, najbolje govori podatak da je od januara do septembra u Srbiji prodato više "mercedesa" nego u celoj prošloj godini.
Prema rečima ekonomista, ovo je dokaz da u našoj zemlji ima sve više bogatih ljudi, ali i pokazatelj da je kupovna moć stanovništva porasla. U prilog tome ide i podatak da je prodaja novih automobila u odnosu na prošlu godinu porasla za 18 odsto.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović, koji je izneo ove podatke, ističe da ne pamti kada su naši ljudi kupili ovoliko luksuznih automobila.
- Od početka januara, pa do kraja septembra prodato je 528 BMW-a, 677 "audija" i 801 "mercedes". Ukupno 2.006 vozila takozvanih premijum marki. To se nije dogodilo bar deceniju unazad. Obično se tokom cele godine pazari između 500 i 1.000 vozila najluksuznijih brendova, a sada su te brojke probijene već posle tri četvrtine godine. Pravilo je da takve automobile kupuje jedna te ista klijentela, iz sveta biznisa, estrade... Pored tri najpopularnije marke, ove godine pazare se dosta i "rendž roveri" - otkriva Petrović.
Madžar: Porasle plateEkonomista Ljubomir Madžar ističe da su plate u Srbiji porasle, pa ne treba da čudi ovakav skok broja prodatih novih automobila. |
Šta kažu brojke?!Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika automobila, u prvih devet meseci 2018. godine prodato je 23.437 novih vozila, što je 18 odsto više nego u istom periodu 2017, kada je prodato oko 20.000 novih kola. Najviše su se kupovale "škode", "fijati", "renoi", "fordovi" i "hjundaiji", čija godišnja prodaja obično prelazi cifru od po 2.000 i 3.000 vozila. - To su automobili koji se tradicionalno najviše prodaju, naši ljudi vole te automobile i verovatno su najpristupačniji po ceni. Interesantno je da je došlo do porasta prodaje japanskih brendova kao što su "suzuki", "tojota" i "honda", koji polako osvajaju kupce, verovatno zbog bezbednosti, ekologije i pouzdanosti - navodi Miloš Petrović iz ove asocijacije. |
Nikolić: Sve viši životni standardSa njim je saglasan i saradnik Ekonomskog instituta Ivan Nikolić, koji ističe da je povećanje broja prodatih luksuznih automobila dovoljan pokazatelj da je životni standard u našoj zemlji sve viši. - Ovi podaci pokazuju da postoje pozitivni pomaci u ekonomiji naše zemlje, povećale su se plate, pa je samim tim i životni standard viši. I dalje kaskamo za razvijenim državama u broju prodatih luksuznih automobila, ali je ovo veliki pomak i ohrabrujuć podatak. Takođe, veliki broj kola kupuje se na lizing ili pomoću kredita, jer su bankarske usluge sada dosta povoljnije nego ranije - smatra Nikolić. |
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)