Koridor nade i za srpsko selo! Krkobabić o novim auto-putevima
Novi auto-putevi dovešće nove investicije i bolji život u srpska sela! Baš u tome ministar bez portfelja zadužen za regionalni razvoj Milan Krkobabić vidi šansu za ostanak mladih na imanjima i razvoj zadrugarstva.
Zahvaljujući Koridoru 10, auto-putu Preljina-Požega, Moravskom koridoru i brojnim drugim saobraćajnicama koje se grade, investitori će moći da stignu i do najzabačenijih krajeva Srbije, ocenjuje Krkobabić.
Osim toga, naglašava on, moderni putevi će olakšati srpskim poljoprivrednicima da plasiraju svoju robu - malinu, jabuku, šljivu..., kao i da se udružuju u zadruge, zarađuju i osnivaju porodice tamo gde su rođeni.
Koliku važnost ima Koridor 10, shvatili su i meštani tamošnjih sela pa ga, kaže Krkobabić, nazivaju "putem nade" ili "Vučićevim putem".
- Taj krak, koji je otvoren, kao i auto-putevi u izgradnji, odnosno celokupna mreža puteva su preduslov za ravnomeran regionalni razvoj. Tako će mesta koja su dosad bila negde po strani, a ima ih dosta, postati dostupna jer će tim putevima i do njih dolaziti ljudi i dobra, robe i investicije - ističe ministar za Srpski telegraf i dodaje će se, zahvaljujući savremenim saobraćajnicama, pokrenuti privredna aktivnost.
Za dostojanstven život penzioneraMinistar Milan Krkobabić otvorio je u Novom Sadu 6. Sajam za penzionere i poručio da najstariji zaslužuju najveću pažnju i brigu, te da s pravom očekuju da im penzije budu redovne, sigurne i da prate plate. Govoreći o najavljenim formulama za usklađivanje penzija, Krkobabić je istakao da "ta formula treba da im omogući pre svega dostojanstven život". |
- Zbog toga je Grdelica za meštane sela put nade, jer će omogućiti da muškarci i devojke ostaju u selima, gde će moći da rade i osnivaju porodice. To je simbolično, taj put nade, koji im omogućava da pokrenu privrednu aktivnost, formiraju zadruge, da se bave seoskim i etno-turizmom, organskom proizvodnjom... Da pokrenu stare i nove zanate kroz mala porodična preduzeća - objašnjava Krkobabić napominjući da to podrazumeva da magistralna mreža bude povezana sa lokalnim i atarskim putevima.
On ocenjuje da su naši ljudi vredni i radni, i da će svakako, sa dolaskom investitora, osnovati svoja mala preduzeća, gde će biti kooperanti i proizvoditi za veće sisteme.
- Naši poljoprivrednici će konačno moći da budu svoj na svome - da imaju održiva poljoprivredna gazdinstva, budu robni proizvođači i udruženi u zadruge. Pojedinačno su mali, ali udruženi u zadruge su interesantni i trgovcima i drugim većim kompanijama - zaključuje ministar Krkobabić.
Sa auto-putem nam se otvorilo niško tržišteGoran Ivanov, direktor zadruge Grin milk u Vladičinom Hanu, kaže da je putna infrastruktura važna ne samo za razvoj poljoprivrede nego i privrede, pogotovo na jugu Srbije. - Dobili smo novac iz kabineta ministra Krkobabića, pokrenuli mlekaru i evo već četiri meseca smo na tržištu. Za nas je važno da su putevi dobri kako bi brzo stigli do potencijalnog kupca jer je naš proizvod specifičan i ima kratak rok trajanja. To nam znatno olakšava transport, a sa otvaranjem Koridora 10 dobili smo i tržište Niša od 400.000 stanovnika - navodi on. Ivanov dodaje i da, posle otvaranja Koridora 10, kao i regionalnih puteva koji se na njega naslanjaju i atarskih koji su u pripremi, uskoro očekuje otvaranje velikih farmi u Vladičinom Hanu, koje bi imale i po 100 grla. - Sada je vrlo lako dopremanje hrane i sirovina, otkup mleka... A mladi ljudi su vrlo zainteresovani da se u ovo uključe, što bi dalje dovelo do osnivanja novih zadruga - kaže Ivanov. |
REAKCIJE |
|
---|---|
Milovan Mitrović, potpredsednik Akademijskog odbora za selo- U modernom društvu su najvažnije mreže - infrastrukturna, putna, ali i internet. Auto-putevi, regionalni, lokalni i mesni mogli bi da vrate ljude koji ovde imaju imanja, a sada se u svetu bave biznisima, pa da ih i u Srbiji pokrenu. Takođe, poznati smo i po IT stručnjacima koji bi u ovim uslovima u našim selima mogli da se povezuju u digitalne zadruge. |
|
Časlav Ocić, akademik- Izgradnjom puta Grdelica uklonjeno je usko grlo i savladana skupa i krupna prepreka u ravnomernom regionalnom razvoju Srbije. Ovo je veliki građevinski poduhvat. A potrebno je otići i korak i dalje i na lokalnom nivou pokrenuti inicijativu uz značajnu državnu podršku da se izgrade i direktno produktivni sektor - mala i srednja preduzeća. Ova stvar je jako krupna i važna za Srbiju i ona je pretpostavka za održiv i razvoj koji će dovesti do blagostanja i da ljudi ostanu na selu. |
Sedam novih Vučićevih velikih projekata |
|
---|---|
1. Moravski koridor - spaja auto-put i Ibarsku magistralu 2. Koridor 11 - spojiće Beograd auto-putem sa crnogorskom granicom kod Boljara 3. Auto-put Niš-Merdare - povezaće centralnu Srbiju s Prištinom i dalje Tiranom 4. Fruškogorski koridor - deo putnog pravca Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica-granica sa BiH 5. Auto-put do Sarajeva (i dalje Banjaluke) 6. Istočni krak Koridora 10 - od Bancareva do Crvene reke u junu bi trebalo da bude završena 7. Obilaznica oko Beograda |
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
BRUNO
25.05.2019 21:24
Ozivece opet nasa sela.