(FOTO) Vučić dočekao voz iz Kine: Na velika vrata vraćamo železnicu u Srbiju!

Autor: Tanjug

Vesti

24.10.2019

10:44

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Teretni voz kineskih železnica "China Railway Expreš" sa opemom za gradnju brze pruge u Srbiji stigao je danas iz Kine u Beograd, a dočekali su ga predsednik Srbije Aleksandar Vučić i zamenik ministra trgovine Kine Chen Keming.

RepublikaFoto: instagram.com/buducnostsrbijeav
Aleksandar Vučić dočekao voz iz Kine

Voz je u železničkoj stanici Novi Beograd uz "dugu sirenu" "presekao" crvenu vrpcu, čime je označeno zvanično uspostavljanje prve železničke kargo linije između dve zemlje.

Predsednik je najavio na svečanosti da očekuje da ako radnici iz Kine završe radove u roku, da će se do Novog Sada od Beograda putovati za 30 minuta.

Vučić je istakao da su ovo izuzetno važni dani za Srbiju, i dodao da u poslednjih 40 godina skoro niko ne koristi železnicu, kao i da veruje da će je u Srbiju vratiti na velika vrata.

- Spajanje Beograda i Novog Sada, Subotice i Budimpešte je veliki korak napred. Pokazuje da možemo sebe da menjamo. Ova stanica će da se razvije za dve godine – kazao je Vučić.

Na crvenoj traci je, inače, na srpskom i kineskom jeziku pisalo: "Prvi put dolazi u Srbiju", a na vozu je sa strane ispisano: "Kineske železnice pozdravljaju srpski narod".

Predsednik Vučić i Chen rukovali su se sa mašinovođom i čestitali mu na uspostavljenoj liniji.

To je prvi direktan voz iz Kine za Srbiju i dovezao je više od 500 tona opreme za izgradnju brze pruge u našoj zemlji. Voz u svom sastavu ima 28 vagona sa kontejnerima.

Krenuo je 24. septembra iz kineskog grada Ðinana, u provinciji Šangdong i prešao oko 10.500 kilometara, a trasa voza je bila: Kina, Mongolija, Rusija, Belorusija, Poljska, Mađarska i Srbija.

U toj kompoziciji nalazi se oprema koju kineske kompanije koriste za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Reč je o opremi za sisteme kontaktne mreže, kao što su: transformatori, kablovi, integrisani sistemi automatizacije za trafo stanice, sistemi daljinskog upravljanja za kontaktnu mrežu, sistemi za napajanje strujom kontaktne mreže i druga oprema za brzu prugu.

RepublikaFoto: Tanjug/R. PRELIĆ

Navedena oprema za vučnu podstanicu i kontaktnu mrežu važan je deo "energetskog podsistema" u Tehničkim specifikacijama interoperabilnosti.Materijali za kontaktnu mreži, koji su stigli iz Kine u Srbiju, ispunjavaju sve evropske standarde i poseduju sve potrebne sertifikate za izgradnju pruge za velike brzine.

Železnički transport iz Kine u Srbiju osigurava snabdevanje opremom za projekta brze pruge Srbija - Madarska i ubrzaće realizaciju radova na terenu.

Modernizacija pruge Beograd Centar - Stara Pazova, duge 34,5 kilometra, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 km na sat, između Beograda i Budimpešte.

 

Vrednost ugovora za modernizaciju i izgradnju brze pruge na deonici Beograd Centar - Stara Pazova je 350 miliona dolara.

Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company”, a rok za izvodenje radova je 36 meseci počev od 5. juna 2018. godine.

Voz su u železničkoj stanici Novi Beograd dočekali i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, ambasadorka Kine u Beogadu Čen Bo, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i drugi.

Iz Kine je devedesetih godina 20. veka samo sporadično tek po neki vagon, preko Turske, upućivan iz Kine za Srbiju i to u sastavu vozova čija je krajnja destinacija bila u drugim zemljama centralne Evrope, kao što su Mađarska, Poljska i Austrija.

Železnički saobraćaj jedan je od centralnih vidova saobraćaja kineske globalne ekonomske inicijative "Pojas i put", a brza železnička pruga od Beograda do Budimpešte sastavni je deo tog projekta.

RepublikaFoto: Tanjug/R. PRELIĆ

Frekventnost linije zavisiće od interesovanja kompanija iz Kine koje rade na srpskom tržištu, kao i kompanija iz Srbije koje sarađuju sa Kinom, najavilo je ranije Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Otvaranje železničke kargo linije između Kine i Srbije stvara mogućnosti i za sve privrednike iz Srbije, ali i regiona, da mogu svoju robu da izvoze na kinesko tržište, kao i da uvoze potrebnu robu iz Kine, jer je železnički transport mnogo isplativiji od vazdušnog i pomorskog saobraćaja.

Inicijativa "Pojas i put" je pokrenuta 2013. godine i ima za cilj da napravi Novi put svile nizom infrastrkturnih projekata - izgradnjom saobraćajne i energetske infrastrukture za izvoz robe, kao i luka i industrijskih parkova.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (11)

Loading
Sara

24.10.2019 11:12

Ovo su velika ulaganja u našu železnicu, koja će nakon mnogo godina dobiti novo ruho.

Ana

24.10.2019 11:18

Na velika vrata vraćamo železnicu u Srbiju

AnaMarija

24.10.2019 11:18

Modernizacija Srbije u punom zamahu.

milica

24.10.2019 11:20

Zahvalni Kini za sve što čini za Srbiju.