eZUP startovao pre godinu dana: VELIKA UŠTEDA VREMENA I NOVCA
Na današnji dan 2017. godine u Srbiji je proradio informacioni sistem "eZUP" koji omogućava bržu i efikasniju uslugu građanima, a za to vreme građanima ušteđeno 500.000 sati dok je država uštedela oko 20 miliona dinara na štamanju i izdavanju papira.
Građani zahvaljujući ovom sistemu više ne moraju da provode vreme šetajući od šaltera do šaltera, prikupljajući podatke kojima država već raspolaže.
Zaposleni u javnoj upravi mogu brzo i jednostavno da pristupe podacima koji su im potrebni za odlučivanje u upravnim postupcima koje vode, sve u cilju veće efikasnosti u pružanju usluga građanima Srbije.
U prvih godinu dana, 245 organa je počelo da koristi informacioni sistem "eZUP" koji su ovim putem razmenili tačno 208.095 dokument, koje su do pre samo godinu dana, građani prikupljali sami.
Danas "eZUP" povezuje 18 baza podataka 8 velikih institucija u Srbiji: matične knjige Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu, baze MUP-a, Poreske uprave, Fonda PIO, Nacionalne službe za zapošljavanje, Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Republičkog geodetskog zavoda i Ministarstva pravde.
Ovo je veliki korak u automatizovanju administrativnih postupaka i značajan iskorak ka uvođenju moderne elektronske uprave u Srbiji koja će biti u službi građana i privrede, navodi se u saopštenju Kancelarije Vlade Srbije za saradnju s medijima.
Sistem eZUP je samo jedna od velikih reformi koju sprovodi Vlada Srbije u transformaciji javne uprave u servis građana.
Grad Smederevo je najveći korisnik "eZUP" i primer je dobre prakse među jedinicma lokalne samouprave.
Predsednica Vlade Republike Srbije, Ana Brnabić posetiće ovaj grad u naredne dve nedelje, kako bi skrenula pažnju na važnost da sve lokalne samouprave u potpunosti krenu da koriste ovaj sistem kako bi bili na usluzi građanima i kako nigde u Srbiji građani više ne bi bili kuriri državnim institucijama, navodi se u saopštenju.
Sistem eZUP najviše koriste organi lokalne samouprave, a najveći pojedinačni korisnik je Ministarstvo unutrašnjih poslova.
Pored pristupa podacima iz 18 baza podataka, eZUP nudi i uslugu koja se zove "opšti zahtev" i koja omogućava službenicima da komuniciraju sa drugim organima ukoliko imaju potrebu za podacima koji nisu sadržani u ovih 18 baza podataka koje eZUP trenutno nudi i na taj način dodatno ubrza proces koji je građanin pokrenuo.
Vlada Srbije u potpunosti razume da, iako danas postoje i tehničke mogućnosti i pravni okvir koji obavezuje sve organe da koriste "eZUP" kako bi pružali brzu, jednostavnu i kvalitetnu uslugu građanima, neki službenici i organi i dalje zahtevaju od građana da prikupljaju dokumente koje država već poseduje.
Zato Vlada danas snažno apeluje na sve organe u državi i sve lokalne samouprave da što pre počnu u potpunosti da primenjuju sistem "eZUP", kako bismo svi zajedno doprineli razvoju moderne elektronske uprave i bili na usluzi građanima i privredi.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (7)
Salonitka
02.06.2018 11:50
E zup je odlicna stvar
Neki_Nenad
02.06.2018 12:57
Jako dobro je cuti to! Odlicna stvar je eZUP!
Suvi intelektualac
02.06.2018 14:54
S obzirom na to da radim u upravi, mogu da posvedocim koliko je korisna euprava!