MINISTAR ŠARČEVIĆ IZNEO FRAPANTNE PODATKE: Đake uči 1.000 profesora bez diploma
"Đake u Srbiji uči oko 1.000 nestručnih nastavnika bez odgovarajuće diplome, a najviše ih je među onima koji predaju matematiku, fiziku, informatiku, engleski i nemački", ističe za ministar prosvete Mladen Šarčević.
Prema podacima resornog ministarstva, u osnovnim i srednjim školama samo iz matematike imamo 457 nastavnika koji ne zadovoljavaju uslove da predaju taj predmet, iz fizike ih je 239, a problem su i informatika, engleski i nemački.
Najlošija situacija je u Zrenjaninu, gde matematiku predaje 85 nestručnih prosvetara, a fiziku 43. Najbolja je u Kragujevcu, gde na teritoriji grada svi nastavnici imaju odgovarajuću diplomu.
- U nekim školama matematiku predaju ljudi koji su završili menadžment na privatnom fakultetu. Kakve to veze ima jedno s drugim i šta ta deca mogu da nauče od takvog nastavnika? Najveći problem je što ovo odavno već svi znaju i što niko nije prstom mrdnuo. Zato sam rešio da se to obelodani i da se krene da se taj deo našeg sistema potpuno sredi.
Prema rečima ministra Šarčevića, u ovoj statistici koja je već godinama prisutna, i koja se mora iskoreniti, posebno se ističe nedostatak nastavnika nemačkog jezika i informatike.
- Stručnost profesora matematike, fizike i informatike je veliki problem, ali on je sve izraženiji i među prosvetarima koji predaju jezike. Jer, prema podacima našeg ministarstva, nemački predaje 133 nastavnika bez odgovarajuće diplome, a engleski 48. U najavi je i deficit kvalitetnih kadrova koji će predavati informatiku. To je posebno veliki problem, nimalo naivan, jer smo uveli informatiku kao obavezan predmet za peti razred osnovne škole. Uveli smo i informatička odeljenja u gimnazijama. Pitam se, ko će da predaje toj deci? Taj problem moramo da rešimo, ali naše ambicije trenutno ne prate nastavni kadrovi - kaže Šarčević i napominje da u nekim slučajevima imamo potpuno bizarne primere nestručnih nastavnika:
- U nekim školama matematiku predaju ljudi koji su završili menadžment na privatnom fakultetu. Kakve to veze ima jedno s drugim i šta ta deca mogu da nauče od takvog nastavnika? Najveći problem je što ovo odavno već svi znaju i što niko nije prstom mrdnuo. Zato sam rešio da se to obelodani i da se krene da se taj deo našeg sistema potpuno sredi.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)