VUČIĆ U OBILASKU KORIDORA 10: Ovo je izuzetno važan put, žila kucavica za jug Srbije!

Autor: Tanjug

Vesti

02.09.2018

13:24

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na južnom kraku Koridora 10, na deonici Gornje Polje-Caričina Dolina kod Predejana.

RepublikaFoto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ
Aleksandar Vučić u obilasku radova sa Zoranom Mihajlović

Vučić je zajedno sa potpredsednicom vlade i ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović i v.d. direktorom Koridora Srbije Zoranom Babićem, kao i predstavnicima medija, prošao trasom budućeg autoputa.

Predsednik Vučić se obratio pristutnim građanima i zahvalio ljudima koji su spremni ovde da rade.

- Brdo iza nas mora da se sruši, to je 300.000 kubnih metara zemlje, postoji i problem sa potpornim zidom koji se zakačio za greben, pa mineri imaju problem. Poslednjih 10 dana smo vodili najbrutalniju kampanju protiv onih koji su ovde radili. Prvo sebi pucamo u obe noge, pa se posle setimo da moramo da radimo - istakao je Vučić.

On je zahvalio građevincima koji su prihvatili da nastave da rade i završe izuzetno zahtevan posao na deonici o kojoj se samo pričalo, a 70 godina ništa nije učinjeno.

- Ovo je izuzetno važan put, žila kucavica za jug Srbije - rekao je Vučić.

Poručio je da veruje da će radovi biti uspešno završeni, a stanovnicma juga Srbije da očekuje da će do kraja godine moći da objavi da na jug Srbije dolazi i jedan veliki investior, svetski poznata kompanija, te da onda sa razvojem juga više neće biti problema. 

Inače, na trasi Koridora 10 kod Predejana počela je sanacija potporne konstrukcije i u toku je priprema šipova za duboko fundiranje buduće galerije, koja će dodatno osigurati mesto na kome se obrušio potporni zid 19. avgusta.

Za taj posao angažovana je firma, kao podizvođač, "Integral" iz Republike Srpske, koja ima iskustva za rad na takvim terenima.

RepublikaFoto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ

Na tzv. kosini 2 u toku su radovi na raščišćavanju terena od kamenja i drveća koje se odronilo, rade se pristupni putevi u gornjem delu kosine i pripremljen je deo platforme za mašinu za bušenje šipova.

Takođe, razmatraju se opcije za uklanjanje oštećenog dela kosine.

Kosina iznad desne trake autoputa je destabilizovana ispred tunela Predejane, gde je u dužini od 50 metara došlo do oštećenja potporne konstrukcije i destabilizacije dela zaštitne kosine, čija je ukupna dužina 725 metara.

U Grdeličkoj klisuri završene su tri od šest deonica autoputa: Tunel Predejane, kao i deonice 5 i 6 koje su ispred i iza tunela Manajle.

Privode se kraju radovi na izgradnji leve tunelske cevi u tunelu Manajle dužine 1.808 metara, dok će radovi na desnoj tunelskoj cevi biti završeni u oktobru ove godine.

Završeni su i radovi na osvetljenju najdužeg most Vrla dužine 644,4 metara, kao i mosta Dzemen Do dužine 521 metara.

Pod asfaltom je oko 23 kilometra autoputa.

Na preostale tri deonice stepen fizičke realizacije je više od 90 odsto.

Sud časti Inženjerske komore Srbije započeo je istragu ko je sve i kako projektovao i preprojektovao obezbeđivanje brda kod Predejana tokom gradnje dela Koridora 10, kroz Grdeličku klisuru, gde se tri puta obrušio potporni zid.

Projekat za obezbeđivanje kosine 2 je menjan 11 puta.

RepublikaFoto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ

Nadležno ministarstvo podnelo je protiv 16 inženjera prijave zahtevajući da im se oduzmu licence.

Izvođač radova na tom potezu je španska kompanija Azvi, a stručni nadzor je poveren konzorcijumu "Louis Berger" i "Egnatia Odos".

Izgradnja Koridora 10 u Grdeličkoj klisuri je počela radovima na deonici Gornje Polje - Caričina Dolina u drugoj polovini 2013. godine i predviđeno je da budu završeni do kraja 2018.

Ukupna dužina autoputa kroz Grdeličku klisuru je oko 26 km, a sastoji se od dve deonice: Grdelica - Caričina Dolina od 11,8 km i Caričina Dolina - Vladičin Han od 14,3 km.

U Grdeličkoj klisuri su, pored dva velika tunela izgrađene i četiri velike petlje, kao i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.

Radovi se finansiraju iz zajma Evropske investicione banke, a ukupna ugovorena vrednost radova je 234,18 miliona evra.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (25)

Loading
Nina

02.09.2018 13:37

Bitan put za Srbiju....

Laki

02.09.2018 13:38

Izuzetno bitan put za Srbiju....

Slađa

02.09.2018 13:40

Najbitnije je da ovaj auto-put bude bezbedan ! Svaka čast svim radnicima koji rade na njemu , jer je teško boriti se sa prirodom !

milena

02.09.2018 13:43

Onaj ko je kriv za ovu gresku na potpornom zidu treba da odgovara, predsednik nece posustati izgradice se autoput na vreme.