Četvrt veka nakon kultnog "Bureta baruta" "Mamu mu je*em ko je prvi počeo" na sceni JDP

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nadam se da smo uspeli da uhvatimo neizgovorljivi haos koji je svuda na prostoru nekadašnje Jugoslavije nastao i što je poremetilo odnose, kaže reditelj Slobodan Unkovski

RepublikaFoto: Foto/Nenad Petrović

Dejan Dukovski i Slobodan Unkovski prvi put su zajedno u Jugoslovenskom dramskom pozorištu (JDP) postavili sad već kultno "Bure baruta". Četvrt veka kasnije na ovoj beogradskoj sceni potpisuju komad "Mamu mu je*em ko je prvi počeo", čija je premijera zakazana za 27. januar u 21 čas. Drama je nastala pre više od 20 godina i, kako sam Dukovski ističe, tekst nije o ratu, već o raspadu njegovih ličnih vrednosti.

RASPAD VREDNOSTI

- Odgovor na pitanja na koja nisam tada mogao da odgovorim zatražio sam u pozorištu. Izmutirao sam svoje pozorišno pamćenje ili pokušao da pronađem pozorišni omaž za moju generaciju mutanata rođenih u razočaranju, očaju, neznanju, izgubljenih korena i kulture... - Dejanove su reči.

Praizvedba komada bila je pre mnogo godina u Skoplju, s velikim uspehom izvedena je i na Bitefu, a sada će je na sceni JDP oživeti sjajna glumačka podela predvođena Mikijem Manojlovićem, Branislavom Lečićem, Mirjanom Karanović i Jasnom Đuričić.

- Tema je vrlo kompleksna. Tekst je izuzetno težak za rad, iako je naizgled jednostavan, a odlična ekipa glumaca postavila se vrlo ambiciozno da uspostavi vezu između predstave i vremena u kojem živimo na jedan izrazito sofisticiran način. Nadam se da smo uspeli da uhvatimo neizgovorljivi haos koji je svuda na prostoru nekadašnje Jugoslavije nastao i koji je, zbog svega što se dešavalo, poremetio sve odnose. Komad ima desetak scena, koje su naizgled nepovezane, ali ih zapravo vezuju gubitak ljubavi i nasilje - ističe Unkovski, kome je predstava "Mamu mu je*em ko je prvi počeo" deseta režija u JDP.

Premijera je zakazana za 27. januar na sceni JDP

RepublikaFoto: Foto/Nenad Petrović
Tekst potpisa

BOL I SMEH

Mira Karanović navodi da su za nju i glumački i ljudski uzbudljivi upravo komadi kao što je pomenuti, a u kojima se smenjuju kontrasne emocija, bol i smeh, dok za Jasnu Đuričić nema dileme da se u poslednjih 30 godina haos sa Balkana proširio na čitav svet.

- Živimo sa osećanjem da se svet kakav smo poznavali raspada svuda, raspada se apsolutno sve. Tumačenje ovog komada zbog toga postaje još kompleksnije jer se sve te teme, kao što su ljubav, čast, greh, nada, vera, smisao, propituju na veoma drugačiji način - navodi Đuričićeva.

Branislav Lečić ističe da je zadovoljstvo učestvovati u glumačkom procesu sa velikanima glumišta, ali ne krije ni da je podjednako zadovoljstvo to što je dobio priliku da zaigra sa mladim kolegama, novim glumačkim nadama - Jovanom Belović, Peđom Marjanovićem, Anom Rudakijević, Milošem Lazićem, Milošem Lučićem i Ninom Perišić.

- Sudar sa haosom je za mene magnetna privlačnost ovog komada. Predstava je originalno nastala u momentu kada je taj haos bio očigledan. Naša predstava govori o posledicama tog haosa, kako se raspad vrednosti u ljudskim odnosima, o nepostojanju ljubavi i saosećajnosti, odrazio i uticao na čoveka. Ali ne radi se ovde samo o destrukciji, već pre o početku nade i potrebe da se sklonimo, zaštitimo i nađemo smisao, pronađemo nadu za izbavljenjem iz tog haosa - zaključuje Lečić.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading