Foto: ST/promo foto
Bliži se početak Bitef festivala
Dan pred zvanično otvaranje Bitefa 13. septembra biće izvedena predstava "ODILO. ZATAMNJENJE. ORATORIJUM" reditelja Dragana Živadinova, jednog od vodećih slovenačkih avangardista iz osamdesetih godina 20. veka, koji je ostvaren u koprodukciji nekoliko slovenačkih pozorišta. Komad se bavi likom Odila Globočnika: Slovenca koji je bio jedan od ljudi od najvećeg Hitlerovog poverenja, a kojeg se danas u Sloveniji niko ne seća.
Foto: ST/promo foto
Početak Bitefa će svečano otvoriti predstava "Odilo. Zatamnjenje. Oratorijum." 13. septembra
Drugog dana festivala, javnost će imati priliku da gleda predstavu "Svita br. 3- Evropa" proslavljenog reditelja Žorisa Lakoste, 14. septembra u JDP-u. Na sceni će biti izvedeno 28 muzičko-scenskih numera, a svaka od njih zasnovana je na audio-zapisu iz jedne od 28 zemalja EU. Svaki do zapisa ukazuje na opasnost od ugrožavanja evropskih vrednosti, porast ksenofobije, autoritarnosti i nasilja, a u rasponu od izjave jednog rumunskog monaha da će Kinezi pokoriti Evropu jer je to deo jevrejske zavere.
Foto: ST/promo foto
Pevaće se pesme iz svih zemalja Evropske unije
Predstava "Bolivud" Maje Prelević izvešće se u Narodnom pozorištu tokom trećeg dana festivala u Narodnom pozorištu u Beogradu.
U naizgled lakoj, neobaveznoj, komički besprizornoj formi "treš mjuzikla“, koji se izuzetno pametno poigrava ikonografijom kiča, nižu se vrlo nadrealni a, zapravo, sasvim realistički prizori srpske tranzicijske stvarnosti.
Foto: ST/promo foto
Uz šarenoliku koreografiju, publika će uživati...
Naslov predstave "Gorki – Alternativa za Nemačku?" izrazito je slojevit. On jasno postavlja pitanje da li berlinsko pozorište „Maksim Gorki“ može da bude – svojim naprednim, levičarskim, za strance i njihove probleme otvorenim umetničkim programom – prava društvena alternativa u savremenoj Nemačkoj. Predstava će biti izvedena 16. septembra u BDP-u.
Foto: ST/promo foto
Status Nemačke i pozorišta "Maksim Gorki"
Predstavom "Šest lica traži pisca", koja će biti izvedena 17. septembra u Ateljeu 212, reditelj Oliver Frljić još jednom, na sebi svojstven način, beskompromisno napada hrvatsku desnicu. Na prvi pogled deluje neobično kako mu to polazi za rukom kada za polazište ne uzima neku dokumentarnu građu, već poznato klasično delo Luiđija Pirandela, koje ima filozofsku a ne političku tematiku.
Na samom početku predstave, Frljić udara pravo u lice: glumci na sceni ne pripremaju, kao u metateatarskom uvodu drame, jedan drugi Pirandelov komad, već izmaštan, improvizovan, pučki satirički igrokaz, baš primeren Satiričkom kazalištu Kerempuh, čiji su junaci stvarni protagonisti hrvatske desnice – Hasanbegović, Željka Markić, Tompson,..
Foto: ST/promo foto
Kada Frljić napadne hrvatsku desnicu...
Predstava "NO43 Prljavština", koja će biti održana 18. septembra u pozorištu na Terazijama, vid je fizičkog teatra, pre nego savremenog plesa, s izraženim likovnim aspektom. Deset telesno sjajno artikulisanih dramskih glumaca izvode, u ringu ispunjenom blatom, niz raznovrsnih, pretežno neverbalnih situacija: u rasponu od scena iz svakodnevnog života do onih koje razvijaju hrišćanske alegorije. Zajedničko im je to što su sve komične i apsurdne, kao neka varijacija Joneskovog teatra, ali i to što grade "globalnu metaforu“ raspada savremenog sveta.
Foto: ST/promo foto
Prljavština u svetu bez ljudi
Ugledna ruska i evropska pozorišna kritičarka, Marina Davidova, osmislila je, s vizuelnom umetnicom Verom Martinovom i kompozitorom Vladimirom Ranevim, prostornu instalaciju pod nazivom "Večna Rusija", koja će biti izvedena 19,20 i 21. septembra u Narodnom pozorištu, kroz prostorni lavirint sastavljen od nekoliko raštrkanih soba, vodi lavirintima ruske političke i kulturne istorije, od stogodišnje borbe za društvene slobode koja je kulminirala Oktobarskom revolucijom, do našeg doba.
Foto: ST/promo foto
Džinovski lavirint koji će voditi publiku kroz različite političke i kulturne periode Rusije
Atmosfersku instalaciju "PA’AM", reditelja Nadava Barnea, grade istovremeno apstraktni i dokumentarni video-radovi, ritmički omamljujuće montirani na osam visećih televizora koji tako poprimaju, nalik klavirima u predstavi Štifterove stvari Hajnera Gebelsa, karakter pravih, „živih“ izvođača.
Video-radove prate glasovi koji govore intimne, fragmentarne, setne, dokumentarno-fantazmagorične ispovesti, a koje s tim radovima nisu u direktnoj vezi: to su kontemplacije o gubitku bližnjih, o osećanju krivice, o složenim odnosima dece i roditelja i globalnim nesrećama u rasponu od holokausta do misterioznih eksplozija i nestanka dece – jednom rečju, o smrti. Biće prikazana u Bitefu 20. i 21. septembra.
Foto: ST/promo foto
Spektakularna svetlosna i video instalacija u Bitefu
Instalacija Rimini Protokola pod nazivom "Zaostavština, komadi bez ljudi", koja će biti prikazana u pozorištu na Terazijama 21. i 22. septembra, ne predstavlja puki „lavirint istorije“ koji nas uvek vraća na istu tačku, već „muzej sećanja“ na pojedinačne, „obične“ ljude kojih više nema, ili koji će nas uskoro napustiti.
Svaka soba je minuciozna realistička inscenacija odlaska tih ljudi, odnosno projekcija načina na koji su oni zamišljali/želeli da odu s ovog sveta, projekcija značenja koje to za njih ima, kao i oblika na koji žele da ih se jednog dana sećamo. Tako ova instalacija nije samo izložba memorabilija povezanih s nekim nepoznatim ljudima, već materijalni, fizički okvir za jedno veoma snažno atmosfersko, emocionalno i metafizičko iskustvo.
Foto: ST/promo foto
Muzej sećanja običnih ljudi
Na zatvaranju Bitefa 22. septembra u Sava centru, javnost očekuje okantna muzička predstava "Rekvijem za L.", koja je prožeta afričkim pogrebnim pesmama. Intimna predstava koja u video-radu prikazuje belu gospođu na samrti.
Foto: ST/promo foto
Predstava koja će šokirati publiku
Komentari (0)