SRBIJOM KRUŽI OPASNA PREVARA! Ako je stigao OVAJ MEJL od banke ne otvarate ga nikako! AKO I KLIKNETE, EVO KAKO DA SE ZAŠTITITE!


IZVOR: Republika - 17.06.2024 | 17:27


Ukoliko klijenti u svoje elektronsko sanduče prime mejl koji im je sumnjiv, postoji nekoliko koraka koje mogu učiniti da bi proverili da li su na meti prevaranata. Iz banke savetuju da se proveri adresa sa koje je stiglo elektronsko pismo, ispravnost brojeva telefona u poruci, postojanje slovnih grešaka, greške u nazivu ili adresi banke, kao i prisustvo sumnjivih linkova i priloga.

Foto: Shutterstock
SRBIJOM KRUŽI OPASNA PREVARA! Ako je stigao OVAJ MEJL od banke ne otvarate ga nikako! AKO I KLIKNETE, EVO KAKO DA SE ZAŠTITITE!

Brojne banke u Srbiji proteklih dana upozoravaju svoje korisnike putem aplikacija i mejlova da je u toku još jedna u nizu prevara i podsećaju klijente da nikako ne daju svoje podatke nepoznatim osobama. Reč je o "fišing" porukama koje stižu sa lažne imejl adrese koja u svom nazivu ima reči koje podsećaju na nazive banaka čiji ste klijenti.
 

Opasne poruke i upozorenja na bankomatima
 

Obaveštenje iz jedne banke ističe da prevarne poruke ne dolaze sa domena banke, a linkovi na koje upućuju klijente takođe nisu na domenu banke, često nisu ni na domenima u Republici Srbiji (.rs). Korisnici su takođe mogli sresti poruku upozorenja na brojnim bankomatima širom Srbije, gde se obaveštavaju da vode računa o tome sa kim dele svoje podatke.
 

Detalji poruka
 

Ovakve poruke stižu sa mejl adrese poput: noreplay@(ime banke).profin.me. U njima se traže različite akcije u vidu ažuriranja podataka, ažuriranja sigurnosti, verifikovanja identiteta, aktiviranja platne kartice i slično. Podaci koji se najčešće traže kod pokušaja prevara su: korisničko ime, lozinka, broj telefona ili aktivacioni kod koji je korisniku poslat SMS-om i slično.
 

Kako prepoznati fišing poruke?
 

Ukoliko klijenti u svoje elektronsko sanduče prime mejl koji im je sumnjiv, postoji nekoliko koraka koje mogu učiniti da bi proverili da li su na meti prevaranata. Iz banke savetuju da se proveri adresa sa koje je stiglo elektronsko pismo, ispravnost brojeva telefona u poruci, postojanje slovnih grešaka, greške u nazivu ili adresi banke, kao i prisustvo sumnjivih linkova i priloga.
 

Fraza "fišing" prevare: opasnost od otkrivanja ličnih podataka
 

Ovakva vrsta prevare naziva se popularno i „fišing“ (od engleske reči fishing, odnosno pecanje). Reč je o situacijama kada vam pošiljalac dostavi određeni sadržaj predstavljajući se kao vaša banka, neka firma ili pojedinac, a sa ciljem da otvorite određene fajlove koje se u njima nalaze, putem kojih će prevarant „upecati“ vaše poverljive podatke.

 

Kako izbeći fišing prevare?
 

Utvrđeno je nekoliko koraka koji su se pokazali kao obavezni kako ne bismo upali u zamku fišinga. Pre svega, fišing mejlovi u većini slučajeva ne počinju vašim imenom, koriste generički pozdrav, ne šalju se sa domena koji se navodi, a linkovi u njima vode na treći sajt. Takođe, traže se lični podaci i fajlovi sa neuobičajenim nazivima.

Bonus video