DVE DEVOJKE SE RASPLAKALE kada im je taksista rekao koliko MORAJU DA PLATE VOŽNJU do aerodroma
IZVOR: Republika - 27.08.2024 | 22:40
Nisu imale vremena da ga prijave
Dve mlade Italijanke su doživele neprijatno iskustvo po dolasku na aerodrom u Splitu u Hrvatskoj. Naime, tvrde da su postale žrtve taksiste koji ih je brutalno prevario, naplativši im neverovatnih 550 evra za vožnju od trajektne luke do aerodroma. Ovo neprijatno iskustvo ostavilo ih je šokirane i uplakane, a pokazale su i račun koji im je taksista izdao.
Sumnje
Foto: Shutterstock
Devojke su izrazile sumnju u to da će prijava policiji doneti neki rezultat, iako im je osoblje aerodroma savetovalo da to učine. U trenutku kada su stigle na aerodrom, njihov avion je trebalo da poleti za sat i po vremena, što im je ostavljalo vrlo malo vremena da reaguju.
Reakcija lokalnih vlasti
Foto: pixabay.com
Ovaj incident ponovo je skrenuo pažnju na problem nesavesnih taksista u turističkim destinacijama, koji koriste priliku da prekomerno naplaćuju usluge stranim turistima, posebno onima koji nisu upoznati sa lokalnim cenama. Ovakvi slučajevi bacaju senku na turističku ponudu Splita i cele Dalmacije, koja je poznata po svojoj gostoljubivosti i lepoti. Turističke vlasti i lokalna zajednica trebalo bi da preduzmu korake kako bi se ovakve situacije izbegle u budućnosti i zaštitili ugled destinacije.
Ovakve prevarantske situacije narušavaju ugled turističke destinacije i mogu imati dugoročne posledice na turističku privredu.
Ovaj slučaj je samo jedan od mnogih koji ukazuju na problem prevara stranih turista od strane nesavesnih taksista. Osim što utiče na finansijsku sigurnost turista, ovakvo ponašanje može imati i negativan uticaj na ukupno iskustvo posetilaca i dovesti do gubitka poverenja u određenu destinaciju.
Neprimerena reklama
Na parkingu jedne benzinske pumpe u Zadru, takođe u Hrvatskoj, snimljeno je taksi vozilo sa izuzetno kontroverznom porukom koja je izazvala oštre reakcije javnosti.
Na malom rotirajućem digitalnom panou na pozadini automobila, neprestano se prikazivala poruka koja je nudila "50 posto popusta za punije žene". Ovaj incident ponovo je pokrenuo pitanje seksizma u reklamama i javnom prostoru.
Problem seksizma u reklamama
Foto: printskrin
Ovaj slučaj nije usamljen kada je reč o seksističkim reklamama. Nedavno je jedna teretana izazvala kontroverzu objavivši fotografiju žene u helankama, čiji se donji veš delimično nazirao. U opisu objave napisano je da je veš namenjen starijoj populaciji, a da njegovo nošenje od strane mlađih osoba predstavlja "babizam". Ovi primeri jasno ukazuju na potrebu za promenom svesti o seksizmu u oglašavanju.
Reakcija javnosti
Nakon što je slika taksi vozila sa spornom porukom osvanula na društvenim mrežama, javnost je burno reagovala na ovaj oblik diskriminacije taksiste. Mnogi su osudili takvu vrstu reklamiranja, ističući da je neprihvatljivo koristiti takve poruke koje vređaju i diskriminišu određenu grupu ljudi. Ovakvi slučajevi ukazuju na potrebu za većom odgovornošću u kreiranju reklamnih sadržaja i promociji tolerancije i poštovanja različitosti.
Reakcija nadležnih institucija
Još uvek nije poznato da li su nadležne institucije reagovale na ovaj slučaj, ali se očekuje da će nadležni organi preduzeti odgovarajuće mere kako bi se sprečila dalja promocija diskriminatornih poruka putem javnih sredstava komunikacije. Ovakvi incidenti takođe postavljaju pitanje o efikasnosti postojećih propisa koji regulišu reklamiranje i zaštitu od diskriminacije.
Seksističke poruke u reklamama i javnom prostoru predstavljaju ozbiljan problem koji zahteva hitnu reakciju kako bi se promovisala ravnopravnost i poštovanje svih građana. Važno je da se javnost i institucije aktivno uključe u borbu protiv ovakvih oblika diskriminacije i da se promoviše tolerantno i uključivo društvo u kome se poštuju svačija prava i dostojanstvo.
Bonus video: