TOKOM JESENI PREKO 150 SRPSKIH KOMPANIJA SE PREDSTAVLJA NA SVETSKIM SAJMOVIMA I IZLOŽBAMA
IZVOR: Republika/Š. P. - 30.08.2024 | 12:04
Očekuje se da će ovi ugovori doneti izvoznu vrednost veću od 50 miliona evra, ističu u Centru za organizaciju sajmova PKS
Od početka godine, Privredna komora Srbije (PKS) uspešno je, u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije ( RAS), organizovala dvanaest sajmova, na kojima je učestvovalo 177 srpskih kompanija, što je rezultiralo sa više od 11,380 poslovnih kontakata i potpisivanjem 46 ugovora. Očekuje se da će ovi ugovori doneti izvoznu vrednost veću od 50 miliona evra, ističu u Centru za organizaciju sajmova PKS, najavljujući dinamičnu sajamsku jesen.
Foto: PKS
Jovanka Ćalina, rukovodilac Centra ističe da je u drugoj polovini ove godine planirano održavanje još devet značajnih međunarodnih sajmova, na kojima će preko 150 srpskih kompanija imati priliku da se predstavi na nacionalnim štandovima i dodaje da je ovo godina sa rekordnim brojem novih sajmova koje ovaj centar organizuje za domaće kompanije.
“Već u septembru i oktobru očekuju nas sajmovi AUTOMECHANICA u Frankfurtu, vodeći svetski sajam automobilske industrije, ključan za plasman srpskih proizvoda i usluga, i EMBEDDED WORLD NORTH AMERICA, koji se ove godine održava u Austinu, (SAD), a koji je fokusiran na integrisanu elektroniku i od velikog je značaja za srpske kompanije u sektoru naprednih tehnologija," navodi Ćalina. Kada je reč o novim tehnologijama, dodaje da je GITEX GLOBAL u Dubaiju (UAE), jedan od najvažnijih tehnoloških sajmova na svetu, koji će pružiti priliku srpskim kompanijama za širenje poslovanja na tržištu Bliskog Istoka i Afrike.
Foto: PKS
Međunarodni sajmovi, po njenim rečima pružaju jedinstvenu priliku kompanijama da direktno predstave svoje proizvode i usluge potencijalnim kupcima, distributerima i partnerima.
“Sajmovi su ključna platforma za stvaranje novih kontakata, istraživanje tržišnih trendova i pregovaranje o poslovnim ugovorima. Učešće na sajmovima omogućava kompanijama da otvore vrata novim tržištima, diversifikuju svoj izvoz i smanje zavisnost od tradicionalnih tržišta. Od posebnog interesa za naše kompanije su tržišta Evropske unije, Sjedinjenih Američkih Država, Kine, Bliskog Istoka i Afrike. Ova tržišta nude značajne mogućnosti za plasman srpskih proizvoda, posebno u sektorima prehrambene industrije, tehnologije, automobilske industrije i elektronike”, objašnjava Ćalina.
Upravo zbog toga, uz podršku Privredne komore Srbije, srpska privreda tradicionalno nastupa na vodećem sajmu prehrambene industrije, SIAL, koji se održava u oktobru u Parizu i biće ključan za promociju srpskih prehrambenih proizvoda u Evropi.
Novembar je, ističe, rezervisan za predstavljanje na sajmovima China International Import Expo i PROWINE SHANGHAI u Šangaju, koji pružaju mogućnost plasmana srpskih proizvoda i vina na kineskom tržištu.
Foto: PKS
Za razvoj regionalne saradnje na Zapadnom Balkanu, važan je nastup naših kompanija na sajmu TIRANA INTERNATIONAL FAIR u Tirani, dok je za kraj godine planirano predstavljanje srpskih visokotehnoloških kompanija na sajmu ELECTRONICA u Minhenu, koji omogućava plasman na evropskom tržištu tehnologija, kao i na sajmu robnih marki PLMA CHICAGO u Čikagu, SAD, koji je ključan za povećanje izvoza srpskih proizvoda u Sjedinjene Američke Države.
Ćalina ističe da Centar za organizaciju sajmova PKS u saradnji sa SIPPO-m organizuje obuke kako bi naše kompanije bile što bolje pripremljene za učešće na međunarodnim sajmovima. “ Cilj nam je da se naše kompanije što bolje predstave na sajmovima, naprave što više kontakata i nastave uspešno pregovore sa potencijalnim partnerima i nakon završenog nastupa. Obuke su usmerene na jačanje kapaciteta kada se govori o strategiji pregovanja, prezentovanju proizvoda i usluga, kontaktiranja sa kupcima i nastavku poslovne komunikacije i nakon sajma.. " objašnjava Ćalina i dodaje da nastupi na najprestižnijim sajmovima i izložbama direktno doprinose internacionalizaciji srpske privrede u zemlji i inostranstvu. Tome u prilog govore i ostvareni rezultati u prvih osam meseci ove godine.
“Naše kompanije koje učestvuju na sajmovima u okviru nacionalnih štandova izuzetno su zadovoljne pripremom i podrškom tokom sajmova, položajem i izgledom štanda, kao i saradnjom sa našim timom tokom celokupne organizacije i realizacije sajamskih nastupa. To za nas predstavlja dodatni podsticaj da obezbedimo još bolji kvalitet promotivnih usluga”, ističe Ćalina.