PRODAJU KONZERVE SA "AUTENTIČNIM VAZDUHOM": Iako koštaju čak 1.200 dinara ljudi ih i dalje kupuju
IZVOR: Republika - 08.11.2024 | 02:30
Neobičan suvenir za turiste
Italijanska kompanija "ItalyComunica" nedavno je izbacila na tržište svoj najnoviji suvenir - konzervu vazduha sa obala jezera Komo.
Autentičan vazduh
Ova neobična ponuda privukla je pažnju turista širom sveta, a cena ovog proizvoda iznosi 9,90 evra (oko 1200 dinara) po konzervi. Kompanija ističe da je svaka konzerva ispunjena "100% autentičnim vazduhom" sa ovog poznatog italijanskog jezera, koje je poslednjih godina postalo omiljena destinacija turista.
Jezero Komo
Foto: booking.com/hotel passalacqua
Jezero Komo je omiljena destinacija turista, a tokom jedne turističke sezone ga poseti čak 5,3 miliona ljudi. Osim po svojoj prelepoti, ovo jezero je poznato i po tome što su mnoge svetske zvezde, poput glumca Džordža Klunija i njegove supruge Amal, vlasnici vila na jezeru.
Osim toga, jezero Komo i okolne lokacije poslužile su kao pozadina za snimanje slavnih filmova poput "Gučijevih" i "Kazino Rojala". Samo u 2023. godini, više od 5,6 miliona posetilaca obišlo je ovo čuveno jezero, a taj broj nastavlja da raste, prema informacijama turističkog biroa Lombardije.
Neobičan suvenir
Davide Abanjale, marketinški stručnjak, inspiraciju za svoj poslednji projekat pronašao je tokom medenog meseca 2022. godine, dok je gledao postere San Franciska i Los Anđelesa. Odlučio je da iskoristi popularnost jezera Komo te je pokrenuo e-trgovinu sa posterima jezera. Nakon uspeha sa posterima, Abanjale je kreirao još neobičniji suvenir - konzervu vazduha sa obala jezera Komo. Cilj mu je bio da ponudi turistima "uspomenu koja ima fizičku formu" koju lako mogu poneti sa sobom u koferu.
Kontroverze oko neobičnog suvenira
Iako je Abanjaleov suvenir dobio dosta pažnje, nije naišao na univerzalno odobravanje. Gradonačelnik Koma, Alesandro Rapinese, izrazio je želju da turisti radije biraju tradicionalnije suvenire, poput svilenih šalova, po kojima je ovo područje poznato. Ipak, Abanjale je istakao da njegov proizvod predstavlja originalnu, zabavnu i pomalo provokativnu uspomenu, koja može poslužiti čak i kao držač za olovke kada turisti dođu kući.
Globalni trend konzerviranog vazduha
Iako se možda čini neobičnim, jezero Komo nije prvo mesto u Italiji koje nudi konzerviran vazduh kao deo turističke ponude. Abanjale je istakao da su ga inspirisale druge destinacije poput Napulja, gde se vazduh u konzervama prodaje već godinama. Ovaj trend nije specifičan samo za Italiju - već 2020. godine, jedna kompanija počela je da prodaje boce sa "autentičnim" vazduhom iz različitih delova Velike Britanije. Slični proizvodi prodaju se i na Islandu, dok je kanadska kompanija 2015. godine postigla veliki uspeh prodajom konzervi sa čistim vazduhom kineskim kupcima.
Bonus video: