"TELEKOM SRBIJA" IMA ČAK 11,4 MILIONA KORISNIKA: Uspešno poslovanje nacionalnog operatera u 2023. godini!


IZVOR: Republika - 26.06.2024 | 16:21


U Srbiji usluge "Telekoma" koristi 8,1 milion pretplatnika. U BiH je 2,1 miliona, dok je u Crnoj Gori to 740.000. Mimo ova tri tržišta usluge naše kompanije koristi 356.000 korisnika.

Foto: Shutterstock
"TELEKOM SRBIJA" IMA ČAK 11,4 MILIONA KORISNIKA: Uspešno poslovanje nacionalnog operatera u 2023. godini!

Kompanija "Telekom Srbija" je u 2023. godini premašila sve rezultate postignute u prethodnoj godini. Ovo se može videti iz rezultata poslovanja "Telekom Srbija grupe" u koje su "Novosti" imale uvid.

Poslovni prihodi dostigli su skoro dve milijarde evra, odnosno 230,8 milijardi dinara, a operativna dobit pre amortizacije i kamata je veća od milijardu evra ili 112,5 milijardi dinara. Broj korisnika, prvenstveno u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori narastao je na 11,4 miliona, a tokom prošle godine je povećan za 6,2 odsto.

Kada su korisnici u pitanju, tokom 2023. povećan je za 266.000, pa tako u Srbiji usluge "Telekoma" koristi 8,1 milion pretplatnika. U BiH je 2,1 miliona, dok je u Crnoj Gori to 740.000. Mimo ova tri tržišta usluge naše kompanije koristi 356.000 korisnika.

U Srbiji je "Telekom Srbija" apsolutni lider i u fiksnoj i u mobilnoj telefoniji, ali i u internetu i kablovskoj televiziji. U BiH su lideri u fiksnoj telefoniji, ali su na drugom mestu prema broju korisnika u mobilnoj telefoniji i kablovskoj mreži. Kada je Crna Gora u pitanju drugi su u fiksnoj, ali su zato na prvom mestu po broju mobilnih pretplatnika, kao i u kablu i internetu.

Poslovni prihodi u ovom periodu su porasli za neverovatnih 41 odsto ili za 67,3 milijarde dinara. Prema tržištu rasli su: u Srbiji - 38 , BiH - 58, CG - 45 i u svetu 24 odsto. Rasli su i rashodi, ali u skladu sa rastom grupe i to po stopi od četiri procenta. Ipak, u ovom segmentu se vidi da je povećana operativna efikasnost pa su poslovni rashodi spušteni sa 58 na 45 odsto.

Foto: Youtube/Kosovo online

Vladimir Lučić, direktor Telekoma Srbija

 

Ipak, segment koji najviše zanima je zaduženost kompanije ili odnos između neto duga i EBITA (profit pre amortizacije, poreza na dobit i kamata). On je u padu, što je dobar rezultat. U 2022. je bio 3,5, a sada je 2,3. Dug je povećan za 58,3 milijarde dinara, ali su rasli i prihodi i njihov odnos je povoljniji u poređenju sa 2022. Ovaj odnos prema tumačenju Karima Taga, lidera u Global tajmu, je na donjem srednjem nivou kada su globalni telekomunikacioni operateri u pitanju. Prema Tagovim informacijama odnos duga "Telekoma Srbija" je ispod nivoa američkog "T - mobajla" kod kojeg je odnos 2,9. Daleko je ispod "Telekoma Italija" čije zaduženje u poređenju sa prihodima je 4,7, a daleko ispod "Selineksa" i "CBA Komsa" kod kojih je čak 7,3. Ali i u identičnom nivou sa "Vodafonom".

Prema Tagovim podacima iznetim u prezentaciji na konferenciji "Budućnost telekomunikacija i ekosistem" u Njujorku 10. novembra 2023. godine uobičajeni odnos duga i prihoda kod telekomunikacionih kompanija je između dva do četiri puta, pa se može zaključiti da je "Telekom Srbija" na donjoj granici uobičajene zaduženosti.

MTS najbolja mreža

MTS je proglašen najboljom mobilnom mrežom u Srbiji budući da je uporednom analizom, u domenu govornog i internet saobraćaja, od mogućih 1.000 bodova osvojio 940,75.Na osnovu metodologije nemačke kompanije Net heck, MTS mreža je od maksimalnih 350 poena dobila 333,22, dok je merenjem internet saobraćaja od mogućih 650 osvojila 607,53 poena. Izvršni direktor za tehniku "Telekoma Srbija" Đorđe Marović ocenio je da ovakvi rezultati dolaze usled posvećenog timskog rada, stručnog pristupa zaposlenih i sprovođenja dobro osmišljenih strateških inicijativa.

Neverovatan rast u BiH

PROSEČAN prihod po korisniku, takođe ide uzlaznom putanjom. U Srbiji je on u 2023. godini bio po dva procenta u internetu i mobilnoj, dok je čak pet odsto u kablovskoj televiziji. U BiH je taj rast eksplodirao, pogotovo u broju kablovskih pretplatnika i to za petinu u poređenju sa 2022. godinom. U CG je za četiri odsto povećan broj korisnika interneta, a "kabla" za osam procenata.

Bonus video