Održivi razvoj, IT i EXPO 2027 u fokusu privredne saradnje Srbije i Francuske
IZVOR: Promo - 01.08.2024 | 14:59
Više od 80 srpskih i francuskih kompanija iz sektora građevine, ITja i poljoprivrede učestvovalo je na Srpsko- francuskom poslovnom forumu koji je održan u Parizu u Srpskoj kući, a koji su organizovali Privredna komora Srbije u saradnji sa francuskim udruženjima privrednika Medef International i Business France
Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize i internacionalizaciju Privredne komore Srbije ( PKS) predstavio je perspektive saradnje Srbije i Francuske i istakao kao prioritet saradnju na razvoju inovacija, novih tehnologija, IT rešenja koja mogu da se primene i unaprede sektore građevine, poljoprivrede ali i energetike.
"Želimo da sa francuskim partnerima razvijamo nove tehnologije, inovacije i ulažemo u istraživačke centre," rekao je Vesović. Kako je istakao nove pogodnosti za saradnju donose i nedavno potpisani sporazumi o slobodnoj trgovini sa Kinom i Egiptom. Vesović je istakao da trgovinska saradnja dve zemlje ide uzlaznom putanjom i da je dostigla skoro 2 milijarde evra kao i da je primetan brz rast IT sektora, kako u Srbiji tako i u Francuskoj.
Ambasadorka Srbije u Francuskoj, Ana Hrustanović rekla je da Srbija i Francuska ove godine obeležavaju 185 godina diplomatskih odnosa, kao i da je Srbija od 2011. godine strateški partner Francuske. Hrustanović je pozvala francuske kompanije da investiraju u Srbiju, ističući da je " Srbija dinamično tržište na Zapadnom Balkanu, koje privlači 80 odsto francuskih investicija u regionu". Ona je dodala da, kao i u sportu tako i na polju ekonomije, naša zemlja može da osvoji "medalje" kroz povećanje investicija i saradnju sa francuskim partnerima.
Hrustanović je naglasila važnost realizacije projekta EXPO2027 za razvoj ekonomskih odnosa Srbije i Francuske i dodala da će ovaj projekat učiniti Beograd i Srbiju centrom sveta kao što su to danas Pariz i Francuska.
Žerard Volf, predsednik Centra za razvoj održivih gradova u okviru Medef International i Pierik Bonard, direktor asocijacije Business France naglasili su važnost jačanja privrednih veza sa Srbijom, posebno u oblasti zelene tranzicije, razvoja održivih gradova i projekta EXPO2027 i izrazili želju da Srbija što pre postane deo evropskog tržišta.
Dušan Borovčanin, direktor projekta EXPO 2027 istakao je da će Srbija i Beograd 2027. biti domaćini specijalizovane izložbe na temu sporta i muzike, kao i da se očekuje više od 4 miliona posetilaca i preko 100 zemalja učesnica na ovom događaju.On je pozvao francuske kompanije koje imaju veliko iskustvo, znanje i tehnologije da se uključe u realizaciju samog projekta.
IT, poljoprivreda i građevina u fokusu razgovora srpskih i francuskih kompanija
U okviru Srpsko- francuskog poslovnog foruma održani su bilateralni razgovori između srpskih i francuskih kompanija a fokus je bio na sektoru IT tehnologija, poljoprivrede i građevine. Forum je okupio predstavnike kompanija sa obe strane, koji su diskutovali o mogućnostima za saradnju i unapređenje poslovnih veza.
Marko Šćepanović, vlasnik kompanija Ono Bikes i City Cloud, koje se bave proizvodnjom elektro-bicikala i inovativnim IT rešenjima za pametne gradove, istakao je značaj ovog susreta. „Francuske kompanije i investitori su pokazali veliki interes za saradnju sa nama. Imali smo priliku da razgovaramo o plasmanu naših proizvoda na tržište Francuske, ali i Amerike", rekao je Šćepanović i dodao da su francuske kompanije zainteresovane i za ulaganje u razvoj Ono Bikes proizvoda.
Direktorka francuske kompanije Sportiw, Lea Gažet, koja stoji iza globalne IT platforme za povezivanje i promociju sporta i sportista, izrazila je zadovoljstvo učešćem na forumu. „Došli smo da se predstavimo srpskim kompanijama, ali i da promovišemo ono što naša kompanija nudi u oblasti promocije sporta i pratećih aktivnosti. Želimo da sarađujemo sa kompanijama iz Srbije, ali i iz regiona,“ izjavila je Gažet.
Ivan Kadić, direktor kompanije Reputeo, koja razvija IT rešenja u oblasti zaštite autorskih prava, istakao je važnost Srpske kuće kao platforme za predstavljanje Srbije tokom Olimpijade. „Srpska kuća je ogromna šansa da se Srbija predstavi tokom Olimpijade, najvećeg planetarnog događaja. Ovo je posebna prilika za srpske kompanije da uspostave saradnju sa francuskim firmama,“ kazao je Kadić.
Dijana Gligorijević, direktorka kompanije Telegrup, koja se bavi izgradnjom telekomunikacione i IT infrastrukture, naglasila je interesovanje francuskih kompanija za njihove softverske proizvode. „Želimo da sarađujemo sa francuskim partnerima i na trećim tržištima. Prisustni smo na Bliskom Istoku, u Maroku, Senegalu, gde već posluju francuske kompanije i nadamo se budućoj saradnji,“ rekla je Gligorijević. Dodala je da je za uspešnu saradnju srpskih i francuskih kompanija ključna snažna institucionalna saradnja dve zemlje.