Rat za srpsku vodu! Najveće svetske kompanije se bore za domaće izvore
IZVOR: Bojana PAUNOVIĆ - 07.06.2019 | 05:52
Najveći svetski igrači ratuju za srpska izvorišta vode, a samim tim i tržište gaziranih i negaziranih voda u našoj zemlji. "Koka-Kola" je preuzela "Rosu" još 2005, a sada, na velika vrata, u "vodenu borbu" ulazi i njihov najveći konkurent "Pepsi", koji zajedno sa češkim KMV kupuje "Knjaz Miloš". Prema poslednjim raspoloživim podacima, kada akvizicija "Knjaza" bude završena, dva giganta držaće gotovo polovinu tržišta vode u Srbiji.
Kako objašnjavaju ekonomski stručnjaci, vest da "Pepsi" kupuje "Knjaz" pokazuje da je srpsko tržište i te kako perspektivno i interesantno za najveće svetske kompanije, ali, osim toga, potvrđuje i tezu da voda postaje strateški resurs u globalnim razmerama. Kažu neki, zbog vode će se, a ne nafte, voditi ratovi u skorijoj budućnosti.
Sa ovom tezom slaže se i profesor Dejan Miletić iz Centra za proučavanje globalizacije.
- SAD sve više ulažu u srpsku ekonomiju, pa u tom kontekstu ni investicije u profitabilna preduzeća, kao što je "Knjaz Miloš", nisu nikakvo iznenađenje. To će se u narednom periodu još pojačavati. Voda je resurs koji je nešto što će nedostajati. Čovečanstvu već nedostaje. U tom smislu je poseban strateški resurs. Ali, hvala bogu, Srbija zasad ima dovoljno izvora i može u tom smislu da pravi aranžmane i sa "Koka-Kolom" i sa "Pepsijem". Kvalitet naših voda je dosta dobar, a ovo je još jedan dokaz da su naše vode jako kvalitetne i zdrave jer globalne kompanije drugačije ne bi ulagale. Uzgred, i tržište se osvaja, to su brendovi koji su u regionu prepoznatljivi i mogu da budu plasirani vrlo uspešno.
Miletić: Voda je resurs koji će nedostajati, zato je interesovanje veliko
Sa aspekta srpske privrede i tržišta, kako objašnjava ekonomista Miladin Kovačević, jake kompanije koje posluju na svetskom nivou i nemaju problem sa poslovanjem su sigurnost za domaće kompanije koje dobijaju novog vlasnika ili strateškog partnera.
Goran Papović: Srbija se polako otvara, dolaze ozbiljni igrači. Kad je jaka konkurencija, to se povoljno odražava na potrošače
- Svaka kompanija koja ima dobru perspektivu doprinosi rastu domaćeg standarda, to je prirodna veza stvari - kaže Kovačević za Srpski telegraf. Isti stav ima i njegov kolega Milan Kovačević - nama je dobro što postoji interes da se kupuju kompanije kod nas jer to ostavlja koristan trag da se isplati ovde doći i ulagati.
Šta ima "Koka-Kola" u Srbiji?Foto: pixabay.com - koka-kola - fanta - šveps - sprajt - džoj sokovi - nekst - ultra - monster - rosa - bambi (svi proizvodi) * * "Koka-Kola" preuzima "Bambi" čim dobije potrebne dozvole
Foto: Promo foto |
Šta ima "Pepsi" u Srbiji?Foto: Promo foto - pepsi - mirinda - sevn ap - čipsi - klips - pardon - gud - knjaz miloš (svi proizvodi) * * "Pepsi" preuzima "Knjaz Miloš" čim dobije potrebne dozvole |
Tržište vode u Srbiji |
|
---|---|
voda | vlasnik |
knjaz miloš | "Moji brendovi" (kupuje "Pepsi") |
vlasinska rosa | "Koka-Kola" |
minakva | "Minakva" doo |
voda vrnjci | "Voda vrnjci" |
prolom voda | "Planinka" |
mg mivela | "Nova sloga" (deo "Frikoma") |
heba | "Nektar grupa" |
jazak | NIS |
vrnjci |
"Vrnjačko vrelo" |
karađorđe | "Atlantik grupa" |