"IKEA" GREBATORI: Kad ne znaš šta ćeš, pokušaj da iskoristiš tuđu popularnost za svoj profit
IZVOR: B. K. - B. B. - 05.03.2024 | 20:07
Za svoje marketinške potrebe izvukli reči lila i ramonda iz pobedničke numere Pesme za Evroviziju
Neko peva, neko na toj pesmi zarađuje iako s njom nema ama baš nikakve veze. Kompanija "Ikea" pokušava da se, narodski rečeno, ogrebe o popularnost pobedničke numere Pesme za Evroviziju "Lila ramonda", koju izvodi pevačica Teya Dora i s njom će nas predstavljati u švedskom gradu Malmeu na finalnom takmičenju.
U najkraćem, švedski proizvođač nameštaja i potrepština za kuću, koji posluje u Srbiji, objavio je reklamu za cveće u saksiji, koje prodaje po ceni od 899 dinara, a marketinški slogan, koji očigledno aludira na pomenutu pesmu, glasi: "Nije ramonda, ali jeste lila, i cveta od sreće."
DOSETILI SE
Ovakav trik, naravno, nije zabranjen, međutim, najblaže govoreći, nije ni korektan. Baš kao ni mnoge druge stvari koje preduzima "Ikea". Podsetimo, nedavno smo pisali o tome da su im mnogi proizvodi kod nas skuplji nego u inostranstvu. Takođe, veliki je broj opasnih i povučenih proizvoda u različitim periodima, pa je jasno da se ne radi o slučajnosti.
Da je "Ikea" u Srbiji skuplja od ostatka Evrope može se videti po cenama polica, kreveta, bele tehnike, stolova i stolica. Ukoliko vam se dopao jedan običan stočić i živite u Srbiji platićete ga 5.990 dinara, a ukoliko živite u Nemačkoj ovaj isti stočić možete nabaviti za 34,99 evra, što je oko 4.000 dinara.
Nije svakako neobično da se cene pojedinih proizvoda istog proizvođača razlikuju u različitim državama, ali da nešto bude duplo skuplje nije normalno.
Primer za to je stolica koja se prodavala kod nas u "Ikei" za 25.990 dinara (221 evro), dok u Nemačkoj košta 99 evra, to jest nešto više od 11.500 dinara, a apsolutni pobednik je komoda za televizor koja u Nemačkoj košta 896 evra, a ista takva kod nas je 121.000 dinara.
Bilo bi zanimljivo čuti kako nadležni iz "Ikee" objašnjavaju ovoliku razliku u ceni jednog istog proizvoda u Nemačkoj i u Srbiji. Direktor "Ikee" je na startu naglasio da će cene u Srbiji biti prilagođene kupovnoj moći stanovništva i da će biti čak niže nego u regionu. Pa šta se to desilo?
I ne samo da "Ikea" u Srbiji dere kupce cenama, već je više puta u našoj zemlji morala da povlači i proizvode jer su se pokazali kao veoma opasni. Nedavno je, na primer, morala da povuče s tržišta USB punjač pošto je dokazano da može da izazove strujni udar i opekotine.
"Ikea" povukla 29 miliona komoda malm zbog više smrtnih slučajeva kod dece. "Ikea" povukla metalisk espreso lončić zbog opasnosti od eksplozije. "Ikea" povukla portiklu zbog rizika od gušenja beba.
RAZNE OPASNOSTI
Švedski trgovinski lanac nameštaja i pokućstva malo-malo, pa povuče neki svoj proizvod kao nebezbedan. Od kada su došli u Srbiju 2017. s tržišta su povukli desetak proizvoda (odnosi se na vrstu, ne na količinu), a opasnosti idu od pada i posekotina do gušenja i eksplozije.
Jedan u nizu takvih slučajeva je povlačenje kancelarijske stolice odger zbog opasnosti od pada i povrede. Na sve to, iz kompanije "Ikea" su nam, odgovarajući svojevremeno na upit poslat ovim povodom, poslali dopis s obrazloženjem za povlačenje koje počinje rečenicom da im je bezbednost kupaca polazna tačka.
Na pitanja koja smo im poslali povodom reklame za cveće iz "Ikee" nisu odgovorili.
Ovakav trik, naravno, nije zabranjen, međutim, najblaže govoreći, nije ni korektan
Na pitanja koja smo im poslali povodom reklame za cveće iz "Ikee" nisu odgovorili
Komoda usmrtila osmoro dece
Valja podsetiti i da se ova švedska kompanija našla u središtu planetarnog skandala pre nekoliko godina. Naime, njihova komoda malm usmrtila je osmoro mališana u Americi i Kanadi, a 91 dete je povređeno. Tek kad je stradala četvrta žrtva, dvogodišnji Džozef Dudek iz Kalifornije, "Ikea" je odlučila da povuče komodu, i to 29 miliona komada, ali samo s američkog i kanadskog tržišta. Na drugim meridijanima komoda-ubica se i posle toga nesmetano prodavala. Tako je bilo i u Srbiji, gde je u ponudi bilo više varijanti komode (različite dimenzije i broj fioka). U uputstvu koje se dobija uz njih, "Ikea" se ogradila napisavši da mogu biti smrtonosne i opasne ako se ne pričvrste za zid, ali im je bilo mnogo da uz komodu gratis daju tiplove i držače, već su ih prodavali zasebno.
Iz "Ikee" nisu odgovorili na pitanja koja smo im poslali pripremajući ovaj tekst.
Obrukali se s reklamnim spotom čim su stigli u Srbiju
"Ikea" je, podsetimo, loše i startovala u Srbiji. Naime, po dolasku u Srbiju napravili su reklamni spot za svoj prvi objekat, ali su završili na stubu srama jer je spot promovisao opasno ponašanje u saobraćaju. Naime, u 45 sekundi spota stalo je čak pet prekršaja. Biciklisti su se kretali trotoarom, zatim su tako prešli i pešački prelaz, dok bi po zakonu preko zebre trebalo da ih guraju. Kretali su se i žutom trakom, tramvajskim šinama i srednjom saobraćajnom trakom, ali levom stranom, što takođe ne bi smeli.
Neka od povlačenja kod nas
1. Calypso plafonjera zbog opasnosti od pada
2. Eldslaga plinska ploča zbog pojačane emisije ugljen-monoksida iznad graničnih vrednosti
3. Glivarp produživi trpezarijski sto zbog rizika od ispadanja dodatne ploče
4. Sundvik sto za povijanje usled rizika od pada njegovog preklopivog dela
5. Matvra portikla zbog rizika od gušenja
6. Troligtvis putna šolja jer može sadržati nivo hemikalija koji prelazi propisane granice
7. Činije i šolje heroisk ili talrika jer se mogu slomiti i izazvati opekotine ukoliko se u njima nalazi vruć sadržaj
8. Metalisk espreso lončić pošto može da pukne tokom upotrebe
9. Odger kancelarijska stolica zbog opasnosti od pada i povrede
Ovako je odgovorila "Ikea"
Kompanija "Ikea Srbija" teži da sa svojim kupcima, kao i pratiocima na društvenim mrežama, uspostavi odnos poverenja i međusobnog razumevanja. Zato se trudimo i da pratimo aktuelna dešavanja u društvu i prepoznajemo zajedničke teme i interesovanja.
Pesma Evrovizije je globalni događaj, koji prati veliki broj ljudi širom sveta, i koji pratimo i mi, posebno imajući u vidu da se ovogodišnje takmičenje održava u Švedskoj, zemlji u kojoj je rođen naš brend.
BONUS VIDEO