SKUPLJE NA POČETKU MENIJA: Trikovi koji teraju mušterije da više troše u restoranima
IZVOR: E. S. T. - 14.05.2019 | 22:47
Istraživanja su pokazala da ljudi najčešće naručuju jela koja su na prvim stranicama, a vešti ugostitelji zbog toga tu stavljaju skuplje specijalitete
Pored novca postoje i drugi faktori koji mogu da utiču na to da li će mušterije u restoranima naručiti više ili manje iz menija. Psiholozi tvrde da opis jela, boja slova i broj stranica mogu da nateraju ljude da više potroše. Zbog toga iskusni vlasnici restorana plaćaju dizajnere da im načičkaju meni, a Srpski telegraf otkriva na šta sve treba da obratite pažnju.
UTICAJ BOJA
Stručnjaci za enterijer i grafički dizajneri znaju koliko boje mogu da utiču na psihu čoveka i zbog toga se i pažljivo biraju prilikom izrade menija. Zelena ukazuje na svežinu, narandžasta pojačava apetit, crvena podstiče na akciju, a samim tim i na naručivanje, a na tamnoj podlozi se natpisi vide čak i kada je osvetljenje slabije, pa se ona zbog toga često koristi noću.
IZBOR NA VRHU
Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva ili poslednja jela sa stranice ili nekog ograničenog dela menija. Stručnjaci zbog toga savetuju vlasnicima restorana da na ovim mestima stave ona jela koja žele da prodaju.
DODACI ZA MAŠTU
Superlativi, poput najbolja šnicla na svetu, najčešće su predmet podsmeha, ali jednostavni dodatni opisi mogu da zaintrigiraju maštu. Ljudi će pre naručiti punjenu pljeskavicu ako pored nje stoji čime je punjena (kačkavalj, šunka, luk...).
STRAH OD BLAMAŽE
Iskusni vlasnici znaju da ljudi izbegavaju skupa vina jer ih ne poznaju dovoljno i ne žele da se izblamiraju pred društvom ili konobarom. Zbog toga se u karti pića često nalaze izrazi poput lagano belo vino ili suvo crno vino. Naručivanje je jednostavnije, a cena je ista.
Foto: pixabay.com
UDARAC NA EMOCIJU
Nazivi jela poput bakina supa teraju mnoge mušterije da pomisle na neku vrednu baku kako je priprema, bez obzira što je ta supa najverovatnije došla iz kesice. Mušterije takođe vole da biraju ono što im je poznato, pa će se neki francuski specijalitet sa predugačkim i komplikovanim imenom lakše prodati ako pored imena jela stoji izraz francuski specijalitet.
CENE SLOVIMA
Plaćanje je deo u kojem se najmanje uživa prilikom posete restoranu, a mnoge ljude će brojevi pored jela odbiti, naročito kada je cena visoka. Zbog toga pojedini vlasnici koriste slova kako bi naveli cenu i nadaju se da mušterije neće čitati do kraja.
TRADICIONALNI DIZAJN
Retro dizajn menija gostima deluje simpatično, ali to nije sve. Tu se krije trik, jer deblji papir, čvrste korice i zlatna slova pojačavaju utisak elegancije i ekskluzivnosti. Kada se gosti osete kao velika gospoda, često kao gospoda i troše. Tradicionalni izgled menija takođe ukazuje na dobar odnos cene i kvaliteta.
MANJE STRANICA
Veliki broj stranica i mnogo jela u ponudi odjednom su loša taktika. Ljude često zaboli ruka od listanja, pa naruče nešto na početku ili steknu utisak da je, pored tolikih jela, nemoguće da sve bude sveže. Manja, ali kvalitetnija ponuda ohrabriće ljude da naručuju, a ako se ubace dnevni i večernji meni, ljudi će se više udubiti u ponudu jer će stres proučavanja menija biti sveden na minimum.