U DEPRESIJU ZBOG FEJSA: Poremećaji nastali zbog korišćenja neta


IZVOR: Jelena MLADENOVIĆ - 09.11.2017 | 05:15


(Ne)društvene mreže stvaraju negativna osećanja koja nadjačavaju njihove pozitivne efekte.

Foto: pixabay.com

Korišćenje društvenih mreža stvara zavisnost

Prvobitna namena društvenih mreža bila je stvaranje globalnog sela u kome će svi komunicirati i biti povezani na jednoj platformi sa neograničenom količinom informacija. Internet služi za spajanje ljudi širom sveta, za upoznavanje različitih kultura i religija. Tu možete da putujete kroz svetske gradove i neverovatne predele. Sve bi ovo bilo idealno da ljudi nisu počeli da koriste internet do te mere da su postali zavisni i počeli da gube osećaj za stvarnost, mrzeći i sebe i druge.

Rezultati nedavnog istraživanja koje je sprovela kompanija "Kasperski lab" ukazuju na činjenicu da društvene mreže kod mnogih ljudi izazivaju negativna osećanja i frustracije. Predstavljamo vam uticaj (ne)društvenih mreža na ličnost i osećanja ljudi prema drugima.

Depresija

Osobe koje provode mnogo vremena u surfovanju internetom češće nego drugi ljudi pokazuju znakove depresije, upozorili su britanski stručnjaci s univerziteta u Lidsu. Dvostruko veći je procenat zavisnika od interneta u odnosu na britanske zavisnike od kocke, zaključuju naučnici. Zavisnici od interneta veliki deo vremena provode na seksualnim veb-sajtovima, igrajući igrice i "družeći se". Za njih je karakteristično da su češće žrtve umerene i teške depresije nego ređi korisnici interneta.

Opsednutost lajkovima

Veliki broj ljudi nezadovoljan je ako ne dobije dovoljno lajkova na post, briše ga, stvara se osećaj neprihvaćenosti i teži da skrene pažnju na često banalan način. Čak 42 odsto ispitanika istraživanja izjavilo je da je ljubomorno kada njihovi prijatelji dobiju više lajkova na određeni post. Pored toga, istraživanje je pokazalo da su ljudi generalno zavidni kada vide da njihovi prijatelji vode naizgled interesantnije živote, na osnovu onoga što mogu da vide na društvenim mrežama.

 

Ljubomora

Uprkos želji da se osećaju dobro zbog svojih odnosa na društvenim mrežama, postovi o odmorima, hobijima i žurkama ljude čine tužnim zato što stiču utisak da se svi njihovi prijatelji provode bolje od njih. Čak 41 odsto ispitanika iz Ujedinjenih Arapskih Emirata priznalo je da je osetilo zavist zbog naizgled srećnih života njihovih prijatelja na društvenim mrežama, a 65 odsto se osetilo nesrećnim što su njihovi prijatelji bili na žurki na koju oni nisu bili pozvani. Čak 51 odsto reklo je da su im smetale vesele praznične fotografije koje su viđali na društvenim mrežama.

Negativna osećanja

U okviru istraživanja u kojem je učestvovalo 16.750 ispitanika širom sveta stručnjaci su otkrili da ljudi često budu frustrirani nakon posete društvenim mrežama. Oni često imaju negativna osećanja nakon korišćenja društvenih mreža usled brojnih razloga, koji nadjačavaju pozitivan uticaj društvenih mreža.

Frustracija zbog reklama

Napadne i česte reklame prilikom internet-komunikacije frustrira i nervira 72 odsto korisnika. Međutim, mnogi stručnjaci smatraju da su razlozi za frustraciju mnogo dublji.

Strah od gubitka uspomena

Istraživanja su ukazala na nezadovoljstvo korisnika društvenim mrežama, kada je čak 78 odsto ispitanika izjavilo da razmišlja o napuštanju društvenih mreža. Jedina stvar zbog koje ljudi ostaju na društvenim mrežama jeste strah od gubitka digitalnih uspomena, kao što su fotografije i video-snimci, kao i kontakta sa poznanicima.