Underground živi
IZVOR: Republika - 16.01.2023 | 09:55
U vremenu u kom deluje da je nekadašnji underground potpuno nestao, pravo je osveženje sresti ga, i to u licu mode. Pogotovo kada se tome pridoda da je nosilac ideje mama troje dece.
Jovana Marković osnivač је modne produkcijske kuće „Fond Fashion House", svojevrsnog hub-a gde moda „počinje".
Možda deluje zbunjujuće, stvar je više nego konkretna - „mladi dizajneri obično nemaju dodirnih tačaka ni sa čim osim sa svojim kreacijama, a ponajmanje sa proizvodnjom i daljim procesom poslovanja", konstatuje Jovana.
Fond Fashion House" je, zapravo, consulting gde dizajneri mogu zaokružiti celu priču, od skice do proizvodnje, ili makar dobiti informacije o procesu.
Jovana koja je po struci modelar, napominje da svoje znanje nesebično deli i da je na ideju došla i zbog toga što su je užasno nervirali dizajneri koji svoje šivače kriju kao nekakav Sveti gral. Sa dugogodišnjim iskustvom u oblasti mode, poželela je da ponudi nešto što u Srbiji zvanično još uvek ne postoji i na taj način otvori vrata svima koji žele da se bave modom.
Njen moto je visoka koncentrisanost na cilj, uz dinamiku „go with a flow", i kaže da ju je ta kombinacija uvek nepogrešivo vodila tamo gde treba. Tako je njena prvobitna modna priča krenula iz underground radnje Palma's, koju je vodila sa još nekolicinom saradnika. Kako tu nije videla perspektivu, rešava da ode korak dalje.
Ne želeći da odstupi od sebe i napusti underground vibe niti da potpuno sklizne u komercijalu, savršeno rešenje nalazi u „Fond Fashion House-u".
- Ovde sam komunikaciona spona između dizajnera i šivača. Konsultantkinja voljna da sa klijentima podeli svoja znanja.
Ono što joj, takođe, daje motivaciju za dalji napredak je prkos, prvenstveno usmeren na odupiranje dominaciji marketinga nad kvalitetom i suštinom proizvoda, kao i prkos ideji da žena mora da stigne baš svaku od „hiljadu" obaveza koje joj nameće dan.
S obzirom na to da je mama troje dece, jasno je da ovakav stav iziskuje, najblaže rečeno, odlučnost.
Trenutno se bori sa nedostatkom šivača, jer zanatski poslovi, kako kaže, kod nas izumiru, a u narednim koracima sebe vidi kako radi ovaj posao za neke od istaknutih svetskih imena.