U TRŽNOM CENTRU NIKADA NEĆETE VIDETI ZIDNI SAT: Evo šta je razlog, DOBRO će te se zamisliti
IZVOR: Nevena Jakovljević - 07.04.2024 | 16:00
Tajna tržnih centara je otkrivena.
U tržnim centrima, vreme kao da gubi svoje značenje, a satovi su retka pojava. Psiholog Lora Gež otkriva da je ovo pažljivo osmišljena strategija koja se zasniva na psihologiji potrošača. Cilj je da se produži vreme provedeno u tržnom centru, kako bi se podstakla dodatna potrošnja. Ova taktika, poznata kao "temporalna distorzija", deluje na naš doživljaj vremena i čini da zaboravimo na prolazak vremena dok kupujemo.
Izgubljen osećaj o vremenu
Trgovački centri su projektovani kao samostalni svetovi u kojima se suptilno manipuliše konceptom vremena. Izostavljanje satova je deo ove strategije, a njegov cilj je da nas odvoji od spoljnih vremenskih obaveza i rasporeda. Psiholog Lora ističe da što duže ostanemo u ovom bezvremenom stanju, to je veća verovatnoća da ćemo više kupovati, podstaknuti odvajanjem od spoljnih vremenskih obaveza.
Foto: Shutterstock
Pored izostavljanja satova, trgovački centri koriste i druge taktike kako bi privukli potrošače. Atmosfera u tržnim centrima se pažljivo kreira kroz određenu temperaturu vazduha i muziku u pozadini. Ovi čulni znakovi imaju za cilj da podignu raspoloženje, smanje stres i subliminalno podstaknu potrošnju stvaranjem okruženja koje deluje umirujuće i podsticajno, prenosi "Informer".
Kada sledeći put posetite tržni centar, obratite pažnju na ove taktike i strategije koje se koriste kako bi se manipulisalo vašim doživljajem vremena i podstakla dodatna potrošnja.