SRPSKI TURISTI PREVARENI U GRČKOJ: Ostali bez smeštaja IAKO SU SVE PLATILI, na ove stvari OBAVEZNO OBRATITE PAŽNJU


IZVOR: Republika - 09.08.2024 | 22:09


Ljudi su zavedeni povoljnim cenama

Foto: Shutterstock
SRPSKI TURISTI PREVARENI U GRČKOJ: Ostali bez smeštaja IAKO SU SVE PLATILI, na ove stvari OBAVEZNO OBRATITE PAŽNJU

Mnogi turisti koji su se uputili ka omiljenim grčkim letovalištima naišli su na neprijatna iznenađenja, umesto zasluženog odmora. Na društvenim mrežama pojavila se informacija da su neki od njih postali žrtve prevare kada je u pitanju smeštaj koji su unapred platili.

Opasnost od virtuelnih ponuda

Apeli stižu sa svih strana da se ne traži smeštaj putem Fejsbuk grupa, Vibera ili Instagram profila, upozoravajući da su među njima prisutni prevaranti. Kako bi privukli žrtve, kriminalne grupe često koriste veoma povoljne ili nerealne cene smeštaja, kao i primamljive uslove. Članovi Fejsbuk grupe ističu da su mnogi bili "zavedeni" neodoljivim ponudama, te da su postali žrtve prevare.

- Nemojte tražiti smeštaj u Grčkoj putem Fejsbuk grupa, Viber-a ili Instagram profila! Među ovim profilima ima dosta prevaranata. Kriminalne grupe koje svake godine "ojade" mnogo ljudi, svoje žrtve traže upravo na društvenim mrežama i čim vide da neko traži smeštaj šalju putem poruka svoje lažne ponude. Ljudi bivaju prevareni najčešće kada budu "zavedeni" veoma povoljnim ili nerealnim cenama smeštaja ili neodoljivim uslovima koji im se nude - deo je objave koja upozorava članove grupe na Fejsbuku.

Identitetska krađa i lažne ponude

Pored nerealnih cena, prevaranti često kradu identitet stvarnih vlasnika smeštaja, pa čak i koriste slike tuđih smeštajnih jedinica, predstavljajući ih kao svoje. Kako bi umanjili sumnju, sve češće nude i smeštaj sa realnim cenama, dodatno komplikujući situaciju za neoprezne turiste.

- Takođe, kradu identitet pravih vlasnika smeštaja, a neretko i slike tuđeg smeštaja i predstavljaju ga kao svoj - zaključučio je admin Fejsbuk grupe.

S obzirom na ove opasnosti, važno je da turisti budu posebno obazrivi prilikom rezervisanja smeštaja i da se oslanjaju na proverene kanale za komunikaciju sa vlasnicima objekata. Ovi slučajevi prevare samo ukazuju na neophodnost opreza i pažljivog planiranja letovanja, kako bi se izbegle potencijalne neprijatnosti i finansijski gubici.

Ovo nije jedino neprijatno iskustvo srpskih turista u Grčkoj.

Podsetimo, jedan srpski turista je svojim iskustvom na plaži Kalamatarija u Grčkoj izazvao veliku pažnju na društvenim mrežama. Naime, nakon što su on i njegova grupa prijatelja naručili piće u lokalnom kafiću, doživeli su neljubaznu rekaciju konobarice koja im je naložila da na svaka dva sata naručuju nešto novo ili napuste lokal.

"Naravno da smo hteli tu i da ručamo, pa kasnije opet da naručimo nešto za piće, ali neljubazna ženetina nije htela ni da čuje. Preselili smo se u kafić pored. Nakon ručka smo dobili i besplatan dezert, vrlo prijatni ljudi i ambijent, a o pogledu sa terase taverne ili o ukusu girosa da ne pričamo", napisao je on.
Reakcije na društvenim mrežama

Ova objava izazvala je lavinu komentara na društvenim mrežama, a mnogi korisnici su osudili ponašanje konobarice i zahteve vlasnika lokala. Komentari su se uglavnom fokusirali na nedostatak ljubaznosti i gostoprimstva, a neki su podelili i svoja lična iskustva sa istim ili sličnim situacijama u istom ili sličnom lokalu.

"Strašno.. Koliko su ljudi postali oholi i bez ljubaznosti.. A ima vlasnika koji se tako ponašaju i po nacionalnoj osnovi.. Bezobrazluk.”

Jedan od komentara posebno ističe neljubaznost i oholost koja je postala prisutna u poslovanju pojedinih vlasnika lokala, dok su drugi podelili svoje lično iskustvo boravka u apartmanima vlasnice lokala.

Bonus video: