OVO JE JEDINO MESTO U EVROPI GDE VREME NE POSTOJI: Niko ne razmišlja o njemu, a svi su nasmejani i opušteni (FOTO)
IZVOR: Republika/I.Đ. - 14.08.2024 | 18:20
Bele peščane plaže, nigde stresa, a opet niko ne zna za mesto
Znate li da u Evropi postoji mesto gde nema vremena? Niko ne gleda na sat, jer vreme ništa ne znači.
Somarej, čarobno ribarsko mesto na ostrvu u Norveškoj, zapadno od Trumsa, nudi upravo to – oslobađanje od konvencionalnog merenja vremena.
Somarej, što u prevodu znači “letnje ostrvo”, poznato je po svojim zapanjujućim belim peščanim plažama koje se prostiru uz kristalno čiste vode Severnog Atlantika.
Pejzaži ovog ostrva su izvanredni, a njegova izolacija od urbanih centara čini ga idealnim mestom za odmor od užurbanog života.
Inspiracija za ideju o ostrvu bez vremena proistekla je iz jedinstvenih prirodnih uslova koji vladaju ovde.
Tokom letnjih meseci, od sredine 18. maja do 26. jula, sunce na Somareju nikada ne zalazi, stvarajući fenomen “ponoćnog sunca”.
Ovaj prirodni fenomen, koji traje punih 69 dana, omogućava stanovnicima i posetiocima da dožive dan koji traje nedjeljama, nudeći neograničene mogućnosti za aktivnosti bez potrebe za satom.
Zatim slede duge polarne noći od novembra do januara, kada sunce uopšte ne izlazi zbog lokacije severno od arktičkog kruga.
Turizam na Somareju cveta, a posetioci mogu uživati u različitim aktivnostima kao što su ribolov, kajakarenje, ronjenje, kao i posmatranje ptica i kitova, ali i aurore borealis.
Smeštajne opcije uključuju sve, od prijatnih hotela do privatnih kabina, sve prilagođeno da maksimalno iskoristite svoje vreme bez obzira na to koliko sati pokazuje sat.
U junu 2019. godine, Innovation Norway je izvela marketinšku kampanju koja je izazvala kontroverze, jer je bila označena od strane nekih kao “lažna vest”.
Kampanja je promovisala ideju da lokalni stanovnici ostrva Somarej žele da ukinu koncept građanskog vremena, tvrdeći da su podneli peticiju norveškoj vladi da proglasi ostrvo prvim “ostrvom bez vremena” na svetu.
Ova priča je bila pokrivena u preko 1.650 članaka, potencijalno dosežući do 1,2 milijarde ljudi.
Kampanja je prošla, a priča o ribarskom selu bez vremena je ostala.