OPREZ! NEKE AVIO-KOMAPNIJE "DERU" PUTNIKE NA OVAKVE CAKE: Ova praksa naročito pogađa roditelje sa malom decom


IZVOR: Republika - 27.11.2024 | 02:00


Naplaćuju čak i prostor za noge

Foto: pixabay.com
OPREZ! NEKE AVIO-KOMAPNIJE "DERU" PUTNIKE NA OVAKVE CAKE: Ova praksa naročito pogađa roditelje sa malom decom

Američke avio-kompanije su u periodu od 2018. do 2023. godine zaradile preko 12 milijardi dolara samo na naknadama za izbor sedišta, navodi se u izveštaju koji je u utorak objavio Senatski pododbor za istrage, prenosi CNN.

Dodatni trošak za putnike

Foto: pixabay.com

Sporedni troškovi donose novac

Ove naknade, koje su ranije bile uključene u cenu avionske karte, sada predstavljaju značajan dodatni trošak za putnike.

Izveštaj otkriva da su neke avio-kompanije čak nagrađivale zaposlene novčanim bonusima kako bi otkrili putnike koji pokušavaju da izbegnu plaćanje naknada za ručni prtljag. Primećeno je da su kompanije Frontier i Spirit u 2022. i 2023. godini isplatile ukupno 26 miliona dolara u vidu podsticaja za agente, kako bi osigurali naplatu dodatnih troškova.

- Zaposleni u Frontieru mogu zaraditi do 10 dolara po torbi koju putnik mora da čekira na kapiji - stoji u izveštaju.

Jedan zvaničnik Frontiera izjavio je da je primena ove politike neophodna kako bi se sprečilo da putnici "kradu od avio-kompanije“.

Rastuće cene naknada za izbor sedišta

Foto: Printscreen/Twitter//pichipastoso

Naplaćuju i prostor za noge

U 2023. godini cene dodatnih usluga značajno su porasle:

  •     United Airlines je naplaćivao i do 319 dolara za sedište sa više prostora za noge,
  •     Spirit Airlines do 299 dolara,
  •     Delta Air Lines do 264 dolara,
  •     Frontier Airlines 141 dolar,
  •     American Airlines do 140 dolara.

Izveštaj ukazuje da ove kompanije naplaćuju putnicima dodatno ne samo za veći prostor za noge, već i za izbor sedišta pored prozora, uz prolaz ili čak za unapred rezervisanje mesta. Ova praksa posebno pogađa roditelje sa malom decom, koji su primorani da plate kako bi sedeli zajedno.

Pokušaji zaštite putnika

Objavljivanje izveštaja poklapa se sa nastojanjima odlazeće administracije Džoa Bajdena da pojača zaštitu prava potrošača u avio-saobraćaju. Početkom novembra, Ministarstvo saobraćaja je najavilo primenu novog pravila koje obavezuje avio-kompanije da automatski refundiraju novac putnicima u slučaju otkazanih ili značajno odloženih letova.

Poreske olakšice ili izbegavanje poreza?

Foto: Youtube/Printscreen

Nelojalna konkurencija

Izveštaj je takođe ukazao na praksu određenih avio-kompanija koje neke naknade označavaju kao "neoporezive“, čime stavljaju konkurente koji to ne rade, poput Delta-e i American-a, u nepovoljan položaj.

Dok avio-kompanije poput Frontiera opravdavaju svoje postupke, putnici sve češće izražavaju nezadovoljstvo zbog rasta "skrivenih troškova“ koji poskupljuju letove i narušavaju transparentnost avio-usluga.

Bonus video: