OVO JE BREJDIJEVO CARSTVO: Batine, festa, pompa i sjaj NA SUPERBOULU!
IZVOR: Republika - 08.02.2021 | 17:14 >> 17:40
Patrik Mahoms i Kanzas Siti Čifsi nisu uspeli uspeli da odbrane titulu protiv nezaustavljivog Toma Brejdija, ali je Superboul, kao i svake godine, bio ogroman uspeh. Ipak je to najskuplji šou na svetu!
Kada osoba koja nije iz Amerike objektivno pogleda na šta liči život tamo, pomislila bi da su izbori i Superboul dve jedine bitne stvari na svetu.
Pompa koja se pravi svake godine početkom februara prevazilazi sve granice onoga što ste mislili da je moguće, a tek kada budete čuli koliki se novac vrti oko organzacije Superboula, neće vam biti svejedno.
Počnimo od samog NFL-a.
Liga godišnje zarađuje u proseku oko tri milijarde dolara od prodaje TV prava, a svaka od velikih američkih mreža dobija na svake tri godine pravo da ekskluzivno prenosi Superboul.
Glavni i odgovorni lige Rodžer Gudel nema praksu da otkriva finansijske detalje o firmi, ali su znatiželjni i vešti matematičari preko timskih zarada (koje su javno dostupne) proračunali da NFL samo za finale zaradi između 1,2 i 1,4 milijardu dolara!
Foto: Tanjug/AP
Vežite pojaseve, pošto tek polećemo.
Možda su vam cifre od TV prava zvučale nerealno, ali one nisu ništa u poređenju sa sponzorstvima.
Njih liga može da ima koliko god želi, što maksimalno i praktikuju.
Evo samo nekih od sponzotra NFL-a i koliko za to "zadovoljstvo" plaćaju:
Viza (1.39 milijardi za partnerstvo do 2025)
Mekdonalds (Milijardu dolara na svake dve godine)
Pica Hat (brojke nisu dostupne)
"Ceasears" hotel i kazino (30 miliona godišnje)
Foto: Tanjug/AP
Samo ova četiri sponzora već donose ligi nerealne sume, da ne pominjemo stotine drugih, ali čekajte tek da čujete o reklama.
Opšte je poznato da je sekunda reklamnog vremena tokom Superboula najskuplja reklama na planeti, pa se iz godinu u godinu cena kreće između 175.000 i 200.000 dolara.
Ukoliko vam matematika nije jača strana, reklama dužine od 30 sekundi koštala bi vas otprilike 5.25 miliona dolara!
Kako nezvanično navode mediji širom Amerike, zarada od reklama za ovogodišnji Superboul bila je otprilike 482 miliona dolara, što za nekoliko sati posla uopšte nije loše.
Sve je to divno i bajno za "glavešine" i investitore, ali šta je a momcima na terenu, i koliki je njihov deo?
Daleko su NFL igrači od potplaćenih, štaviše neki od njih (Petrik Mahoms potpisao 10 godišnji ugovor vredan 450 miliona dolara) među najplaćenijim su sportistima na svetu, ali kada se uzmu u obzir gorepomenute brojke, zarada kada je Superboul u pitanju tričava je.
Sekunda reklame tokom Superboula košta između 175.000 i 200.000 dolara!
Foto: Tanjug/AP |
Svaki učesnik finala u proseku dobiće oko 112.000 dolara ako je pobedio, dok će gubtinici dobiti "čitavih" 56.000 dolara po osobi.
Tužno je zamišljati masu potplaćenih i izrabljenih radnika preko čijih grbača je sazidan fenomen zvani Superboul, a još tužnija je činjenica da bi zarada od ovog fenomena mogla da prehrani hiljade njih, pa čak i buduće naraštaje.
Halapljivost američkog kapitalizma ne poznaje granice, pa potrošači i na najveći praznik u NFL-u troše kao da ne postoji sutra.
Radnje koje prodaju dresove, prodavnice brze hrane u okolini Tampa Bej stadiona, kao i razni drugi lokali u okolini zaradili su ukupno 14.8 milijardi dolara u danima oko i na sam dan Superboula, što je ravno fenomenu.
- Najveća utakmica godine je dan za trošenje. Nije bitno ko pobeđuje, samo da se troši - istakao je potpredsednik strategije NFL-a Fil Rist, pokazavši kakav je mentalitet iza sporta koji mnogi Amerikanci shvataju mnogo duhovnije nego "ljudi u odelima".
Para na paru ide, a jedan od najvećih razloga zašto sekunda reklame na Superboulu vredi toliko jeste šou na poluvremenu, koji je kroz godine postao svojevrsni pokazatelj za najveće muzičke zvezde u datoj godini.
I žene, i muškarci, i deca, pa i ptice na grani sjate se oko televizora barem na tih pola sata kako bi videli šta su im muzičke zvezde današnjice priredile.
Retko budu razočarani, ali nije svaki šou po svačijem ukusu.
Ako nas pitate, performans Bijonse i Šakire na Superboulu 2020. godine bio je nezaboravan, dok je ovogodišnji pevača "Vikenda" bio vizuelno impresivan, ali ne preterano upečatljiv.
Još fascinantniji je mit šoua na poluvremenu, koji nalaže da će taj koji nastupi zagarantovati uspeh širom planete.
To više nije nagađanje, nego je već postala činjenica, pa vas neće iznenaditi informacija da pevači ne dobijaju nikakav novac za svoje nastupe od NFL-a!
Dogovor je takav da NFL njima da platformu, a oni njima kratak koncert.
Brojke ne lažu, pa je recimo prodaja Lejdi Gaginih albuma porasla 1000% od njenog nastupa 2017. godine, kao što je nastup Džastina Timberlejka 2018. učinio za njega.
Kada se sve to uzme u obzir, nećete se šokirati kada vam saopštimo da je Vikend ustvari platio čak 7 miliona kako bi njegov nastup bio vizuelni spektakl kakav je bio.
Pevač "Vikend" platio je 7 miliona evra kako bi nastupio na Superboulu
Foto: Tanjug/AP
Kada zanemarimo sve ove neverovatne činjenice, Superboul ipak ima dušu, mnogi žive za taj dan u godini, porodice se okupljaju, neki čak i zaprose svoje lepše polovine, a ako nekoga taj silni narod koji prati NFL obožava, onda je to besmrtni Tom Brejdi.
Retko kada jedan sportista može da premaši uspehe čitavih ekipa, ali Brejdi nije prevazišao neke, nego apsolutno sve, NFL franšize, pa sada ima čak sedam šampionskih prstenova!
Fešta je Superboul, nema šta, ali vratimo se sada sportu.
Pali su Čifsi pred Baksima, i to 31:9.
Ne samo da je Brejdi delovao dominantno, već je vladajuće šampione učinio da izgledaju kao amateri.
Nekadašnji korterbek Pejtriotsa već je držao rekord po osvojenim Superboulovima, ali je sada neprikosnoven sa čak sedam.
Brejdi je srušio i rekord za najstarijeg korterbeka koji je osvojio Superboul, što se ne bi primetilo kada se pogledaju njegove brojke.
Muž prelepe Žizel Bunšen bacio je tri tačdauna za 201 jard, pogodivši 21-29 pasova. Logično, proglašen je i Superboul MVP-a.
Foto: Tanjug/AP
Rekordi Bakanirsa i Brejdija ređaju se kao na traci, ali on ni u 43. godini ne planira da stane, već je posle pobede imao jasnu poruku.