SAT BRŽE DO MORA! VIŠE NEĆEMO GINUTI U KANJONU MORAČE: Evo koje pogodnosti srpskim turistima donosi auto-put u Crnoj Gori
IZVOR: Tamara BUJIŠIĆ - 13.07.2022 | 18:30
Nova saobraćajnica i deonica puta od Podgorice do Kolašina omogućava zaobilaženje crne tačke koja je dosad bila noćna mora svim vozačima
BROJKE:
- 41,5
- kilometara dužina puta
- 20 mostova
- 16 dvocevnih tunela
- 4 petlje
- 2015. počela gradnja prve deonice
- 2022. završeni radovi iako se očekivalo da to bude 2019.
Put opremljen vrhunskom tehnikom, moguća čak automatska detekcija incidenata
Ništa nije kao što je nekad bilo, pa tako i put do Crnogorskog primorja nije više noćna mora vozačima iz Srbije, naročito onima koji kreću iz Beograda i sa severa naše zemlje.
Foto: printscreen/Tanjug
Naime, jučerašnjim otvaranjem jednog dela auto-puta Bar-Boljare u Crnoj Gori, tačnije deonice od Podgorice do Kolašina, dužina putovanja skraćena je za sat vremena. Međutim, najvažnije je to što će time biti izbegnuta crna tačka kanjona Morača, gde su udesi i nesreće bili redovna pojava.
Dakle, ko krene put mora, uključivaće se na auto-put kod Kolašina, tačnije u Mateševu, i ići do Smokovca u blizini Podgorice, odakle će dalje ustaljenom trasom nastavljati ka moru.
DODATNI KVALITET
Ono što je posebno bitno za vozače koji iz Srbije krenu na odmor u Crnu Goru jeste to što je na deonici auto-puta Kolašin-Podgorica projektovana brzina 100 kilometara na sat, pa će se prelaziti za svega 25 minuta umesto dosadašnjih sat i po, što je za vozače i te kako velika pogodnost.
Foto: printscreen/Tanjug
Kada je reč o infrastrukturi, ukupna dužina novootvorenog dela auto-puta iznosi oko 41,5 kilometara, obuhvata 20 mostova, 16 dvocevnih tunela, kao i četiri petlje. Da je novi auto-put u Crnoj Gori, na koji se čekalo godinama, rađen po najnovijim standardima, govori i činjenica da poseduje vrhunski telekomunikacioni centar, u koji stiže slika sa 560 kamera, koje imaju mogućnost automatske detekcije incidenata.
BESPLATNO SEDAM DANA
Putarina se neće plaćati do 21. jula. Posle sedam promotivnih dana putarina će se plaćati tri i po evra.
Posebno interesantno je to što polovinu deonice novootvorenog auto-puta čine vijadukti i tuneli, a na složenost trase utiče i to što će vozači iz pravca Podgorice putovanje počinjati na 60 metara nadmorske visine, dok će ih nakon određenog vremena dočekati 1.100 metara u planinskom delu.
Foto: printscreen/Tanjug
Podsetimo, u izgradnji crnogorskog auto-puta, koji je nesumnjivo značajan i za srpske turiste, učestvovala je kineska kompanija CRBC, koja je bila glavni izvođač radova.
Široke trake
Sa svojih 960 metara Moračica predstavlja najduži most, dok je tunel Veternik dug skoro tri kilometra. Ukupna prosečna dužina mostova na glavnoj deonici je 6,1 kilometar, što čini oko 15 odsto ukupne dužine auto-puta.
Foto: printscreen/Tanjug
Širina kolovoza s dve saobraćajne trake je 10,5 metara po jednom smeru. Na otvorenoj trasi predviđene su trake za prinudno zaustavljanje na svim pozicijama, dok su na mostovima predviđene zaustavne trake, u slučaju da su kraći od 150 metara. Širina kolovoza s tri saobraćajne trake iznosi 11,2 metra po jednom smeru.
Crni bilans kanjona Morača:
- Za više od četiri decenije postojanja magistralnog puta od Podgorice do Kolašina, posebno kroz Platije i dalje prema Bijelom Polju i granici sa Srbijom, poginulo je više od 1.200 ljudi
- samo u Dromiri, jednoj od crnih tačaka, bilo je više od 60 žrtava
- još u vreme izgradnje ove magistrale, koja je počela 1955, a završila se 1962, nastradalo 43 radnika, od kojih je čak 26 poginulo u jednom danu prilikom rušenja konstrukcije mosta Pjenavac
- otad do danas nema godine da se na ovoj saobraćajnici ne desi tragedija
- u nesreći pre 23 godine, kad je beogradski autobus sleteo u kanjon Morače, nedaleko od Podgorice, poginulo je 20 putnika, a 17 povređeno
- u udesu autobusa 2004. poginulo 12 dece iz Bugarske
- rumunski autobus sleteo u provaliju duboku više od 30 metara 2015, kad je bilo 18 poginulih, a 29 teško povređenih putnika