ZAŠTO JE OVO SEDIŠTE ZABANJENO U HRVATSKOM AVIONU? Misterija sedišta 31E pokrenula brojne teorije
IZVOR: Republika - 01.12.2024 | 01:30
Sedište koje se ne koristi
Proteklih dana, pažnju svetskih medija privuklo je jedno neobično sedište u avionu A220-300, Croatian Airlinesa, označeno natpisom "NE ZAUZIMATI OVO SEDIŠTE“, prenosi aero.rs.
Brojne teorije
Foto: pixabay.com
Reč je o sedištu 31E, koje se nalazi u sredini zadnjeg reda, a zašto je ovo sedište isključeno iz upotrebe, izazvalo je brojne teorije na društvenim mrežama.
Jedan od putnika podelio je fotografiju sedišta na internetu, uz napomenu da mu je kabinsko osoblje objasnilo da sedište nema sigurnosni pojas. Iako je nosač za pojas vidljiv, pojas nije pričvršćen, što je zbunilo mnoge. Zanimljivo je da avio-kompanije često pribegavaju ovakvim rešenjima u slučajevima kada određeni tehnički problemi ne mogu odmah da se reše ili kada postoje sigurnosni razlozi koji zahtevaju isključenje sedišta iz upotrebe.
Sigurnosni propisi i kapacitet aviona
Foto: pixabay.com
Avion Airbus A220-300 inicijalno je bio projektovan sa maksimalno 145 sedišta, u skladu sa sigurnosnim regulativama koje zahtevaju odgovarajući broj izlaza za evakuaciju. Kasnijim odobrenjem Evropske agencije za vazduhoplovnu sigurnost (EASA), broj sedišta povećan je na 149. Međutim, ukoliko bi se koristilo i 150. sedište, avion bi morao biti opremljen dodatnim izlazima iznad krila, što bi značajno povećalo troškove avio-kompanije.
Prema stručnjacima, ovakva ograničenja često se uvode da bi se zadržala efikasnost evakuacije u slučaju vanrednih situacija. U putničkim avionima, svaki izlaz mora omogućiti brzo napuštanje aviona, a dodavanje dodatnih izlaza zahtevalo bi i kompleksne izmene u konstrukciji aviona.
Preskakanje redova – sujeverje u avijaciji
Foto: x/FL360aero
Prema planu sedišta u ovom avionu, red 13 ne postoji. Ovo je uobičajena praksa u avio-industriji zbog sujeverja povezanih sa brojem 13, koje mnogi smatraju nesrećnim. Zanimljivo je da neki avioni preskaču i red 17, jer u određenim kulturama, poput italijanske i brazilske, ovaj broj takođe ima negativnu konotaciju.
Iako je postojanje "zabranjenog“ sedišta zanimljivo, ono može biti prednost za putnike koji sede u njegovoj blizini. Nedostatak putnika u ovom delu aviona omogućava više prostora i udobnosti, što mnogi putnici pozdravljaju, posebno na dužim letovima.
Croatia Airlines nije jedina avio-kompanija koja koristi ovakva rešenja.
Bonus video: