KIJEV U PANICI ZBOG TVRDNJI MEDVEDEVA! Železnička pruga od juga Španije do Lavova: Priznanje da je ovo budući glavni grad Ukrajine?!


IZVOR: Republika - 05.02.2024 | 18:57


Zamenik predsednika Saveta bezbednosti Rusije, Dmitrij Medvedev, izneo je tvrdnju da će buduća teritorija Ukrajine biti sužena na granice Lavovske oblasti, a da će evropski biznis usredsrediti svoju pažnju upravo na to područje.

Foto: Tanjug/AP, Profimedia
KIJEV U PANICI ZBOG TVRDNJI MEDVEDEVA! Železnička pruga od juga Španije do Lavova: Priznanje da je ovo budući glavni grad Ukrajine?!

Ova izjava dolazi u svetlu najnovijih planova izgradnje međunarodne železničke pruge koja će prolaziti iz Španije preko juga Evrope, a pretpostavlja se da će se završiti u Lavovu.

Medvedev je naglasio da je konačna tačka projektovane Mediteranske železničke trase Lavov, a ne Kijev, što ukazuje na to da bi Lavov mogao postati nova prestonica Ukrajine unutar granica Lavovske oblasti.

On je istakao da je poslovni sektor mnogo prozorljiviji od političara u prepoznavanju perspektivnih pravaca razvoja, navodeći to kao ključni faktor koji se ogleda u planiranju ove međunarodne železničke pruge.

- Pretpostavlja se da planirana međunarodna železnička pruga koja će prolaziti iz Španije preko juga Evrope treba da se završi u Lavovu. Izgleda kao prvo priznanje toga da će Lavovo-Lemberg (naziv grada u vreme kada je bio u sastavu Austrijske monarhije) biti nova prestonica Ukrajine u granicama Lavovske oblasti. Ne radi se o tome da se putevi na Zapadu i u Malorusiji razlikuju po širini, već je reč o tome što je biznis mnogo pronicljiviji, nego političari - napisao je Medvedev na njegovom engleskom nalogu na društvenoj mreži Iks.

Prema informacijama ukrajinskog portala "Zahid.net", američka Agencija za međunarodni razvoj (USAID) planira investirati 225 miliona dolara u izgradnju dela železničke pruge dužine 75 kilometara evropskog koloseka.

Memorandum o ovoj investiciji potpisan je između USAID-a i „Ukrželdoroga“ 4. decembra prošle godine. Prema projektu, trasa od Lavova do granica Evropske unije trebalo bi da bude deo većeg transevropskog projekta, poznatog kao Mediteranski koridor, čije je polazište na jugu Španije, prenosi Sputnjik.

Jedan od ključnih izazova u ovom projektu jeste razlika u širini koloseka između Evrope i teritorija bivših teritorija Ruskog carstva i SSSR. Dok je standardna širina koloseka u Evropi 1435 mm, na teritoriji bivših sovjetskih republika ona iznosi 1520-1524 mm.

Ova infrastrukturna razlika predstavlja tehnički izazov koji će zahtevati dodatna prilagođavanja kako bi se uspešno realizovao projekat međunarodne železničke pruge.

BONUS VIDEO