Stiže BG metro: Hoće li karta biti skuplja, pitanje je sad?
IZVOR: b92.net, Republika - 29.07.2019 | 11:02
Najavljen početak gradnje BG metroa polako se približava, a stručnjaci tvrde da bi prva kompozicija mogla da krene 2025. godine.
Beograđani se u međuvremenu zabavljaju pričama o trasi, stanicama, ali i ceni karte.
Da li će u metrou važiti Busplus? Da li će u tom slučaju doći do drastičnog poskupljenja gradskog prevoza? Koliko bi mogla da košta jedna vožnja u metrou koji čekamo decenijama i decenijama?
- Metro će biti u sistemu naplate prevoza, cene pojedinačnih i pretplatnih karata će biti skuplje, ali to sigurno neće biti neko drastično povećanje - rekao je nedavno za Blic Stanko Kantar, prvi čovek JKP Beogradski metro i voz.
Podsetimo, Beograđani trenutno za jednu vožnju do 90 minuta plaćaju 89 dinara ili 0,75 evra, dok zaposleni za mesečnu kartu, za prvu i drugu zonu, moraju da izdvoje 3,275 dinara ili 27,7 evra.
Kakva je situacija u zemljama koje već imaju metro?
Možda je najbolji reper Sofija, čiji je sistem podzemne železnice posebno hvalio Kantar jer je "bio jeftiniji u izgradnji, a nije zaostajao ni u kvalitetu".
U bugarskoj prestonici jedna vožnja košta 0,82 evra ili oko 96 dinara. Dakle, manje-više kao naša sadašnja Busplus karta. Ako kupite deset karata, dobijate popust i one koštaju 6,14 evra - odnosno pojedinačna je tada 72 dinara.
Svi vidovi transporta u Sofiji koštaju preko 3.000 dinara, što je kao sada u Beogradu, samo bez metroa.
Zbog visokog standarda građana, Beč možda nije prava prestonica za poređenje, a karta za jednu vožnju košta 2,40 evra, dnevna osam, a mesečna 51 evro ili oko 6.000 dinara.
U Atini je karta za vožnju od 90 minuta 1,40 evra, dok za mesečnu kartu treba izdvojiti 30 evra.
Najjeftiniji metro je u Rumuniji. Karta za dve vožnje je 1,06 evra-125 dinara, dok je mesečna 14,8 evra, što je 1.750 dinara, piše Blic.