VESIĆ: Beograd u 2020. grad budućnosti
IZVOR: telegraf.rs, Republika - 01.01.2020 | 20:38
"U Beogradu se u 2019. gradilo kao što nije decenijama unazad", izjavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, dodajući da u ovom trenutku ima 324 krana na više od 2.500 gradilišta i opšti utisak svih je da se grad razvija i menja.
On je za Telegraf Biznis rekao i da se zaista toliko nije gradilo možda od ''60. ili ''70. godina prošlog veka.
- Posebno sam ponosan na to, jer uvek možete da kažete da vam se sviđa neki projekat, neko će reći da mu se dopada što je urađen Trg Republike, neko što se gradi Klinički centar ili što je pušten BG voz od Beograda do Mladenovca i od Beograda do Lazarevca, ali ja mislim da je važno što je stvorena tendencija da se Beograd uspešno razvija - kaže Vesić.
On dodaje da je ponosan na to, jer je činjenica da je u našem gradu sve bolje i da se sve bolje živi.
- Mi smo kraj godine sačekali sa prosečnom platom od skoro 600 evra, dok je pre šest godina bila 465", ističe Vesić i dodaje da smo Novu godinu dočekali sa nezaposlenošću od 7,7 odsto, koliko je bilo u oktobru (kada je oko 68.000 ljudi bilo bez posla), dok je 2013. godine iznosila 25 odsto - rekao je Vesić.
Foto: pixabay.com
BUDŽET
On navodi da ćemo sledeću godinu sačekati sa budžetom većim od milijardu evra, dok je pre 6 godina iznosio 565 miliona.
- Po svim parametrima, Beograd se razvija i postaje pravi uređeni evropski grad. Ako me pitate šta mi je cilj, to je - kazao je Vesić.
GužveKomentarišući to što su građani kritikovali velike gužve u gradu, koje su navodno izazvali veliki projekti, on kaže da su, kao što može da se vidi, gužve prisutne u Beogradu i kada se ne radi, tako da ta priča da su gužve bile samo zbog velikih projekata nisu tačne. Vesić navodi i da je Beograd grad koji, kao i sve metropole, ima saobraćajne gužve, ali to nema nikakve veze sa radovima, već sa tim što se u Beogradu u poslednje tri godine registruje 50.000 noviha automobila, na godišnjem nivou. - Naša saobraćajna infrastruktura apsolutno nije u stanju da izdrži toliki broj. S druge strane, karakteristike velikih metropola su velike gužve. Tako je u Moskvi, Rimu, Parizu i svim velikim gradovima. Ako pitate Beograđane šta je najveći problem u gradu, svi će vam reći da su to saobraćajne gužve. Mi to moramo da rešavamo sistemski, a jedan od načina je izgradnja metroa, novih ulica, obilaznica i odluka u kom pravcu će se grad razvijati, da li u pravcu proširenja pešačkih zona ili izgradnja novih ulica - kazao je on. - U međuvremenu, dajemo svoj maksimum kada je u pitanju proširenje kapaciteta BG voza, radićemo nove pruge i truditi se da Beograd razvijamo ubrzano kako bi i saobraćajna infrastruktura dostigla napredak - dodao je Vesić . |
On je rekao da grad ima potpisano javno privatno partnerstvo sa kineskim partnerom o izgradnji 4 javne garaže - Studentski trg, Trg republike, ugao Kosovske i Vlajkovićeve i Fruškogorska ulica.
Vesić je dodao i da je jedna od posledica nelegalne gradnje - nedostatak parking mesta.
- Nelegalna gradnja znači da neko ko gradi ne samo da krade od države, odnosno ne plaća doprinose za građevinsko zemljište, iz čega mi gradimo parkinge, kanalizaciju, trotoare, ulice, vrtiće i škole već istovremeno uništava život svima koji tu žive - kaže on.
Foto: Wikipedia
Vesić navodi da je zato veoma važno što je država pokazala snagu i zaustavila nelegalnu gradnju.
METRO
On dodaje da je grad uradio ogroman posao da se metro izgradi.
- Za to nije dovoljno reći "mi smo odlučili da gradimo i počinjemo sutra". Potrebno je bilo ispuniti čitav niz preduslova. Prvo je bilo potrebno uraditi idejni projekat koji je završen prošle godine za 1. i 2. liniju, tih 40,5 kilometara. Prva linija počinje na Makiškom polju i završava se na Mirijevu, a druga koja počinje na Mirijevu i završava se kod Železničke stanice Zemun. To su dve linije koje se ukrštaju kod sadašnje Železničke stanice na Savskom trgu, kaže Vesić, dodajući da se završava plan detaljne regulacije Makiškog polja, jer će to biti mesto gde će počinjati metro.
Sve stanice metroa, BG voza i nove tramvajske linije na čijem širenju radimo će definisati plan generalne regulacije šinskog sistema na teritoriji Grada Beograda, koji će biti gotov do septembra sledeće godine, naveo je zamenik gradonačelnika.
- Sve to podrazumeva da se predvidi planom generalne regulacije šinskog sistema i mi ćemo tada biti spremni da izdamo građevinsku dozvolu za metro. Ono što je takođe jako važno je i to što će Republika u međuvremenu promeniti zakon, jer prema važećim u Srbiji metro ne postoji. Nikad niko nije predvideo metro, ne postoji mogućnost da se izda građevinska dozvola za njegovu izgradnju. Tako da ima još stvari koje treba da se završe kako bi se počelo sa radovima. Samo taj proces za gradnju 1. i 2. linije će trajati između 6 i 9 godina - ističe Vesić.
INVESTICIJEOn je dodao i da se grad bavi time da sve prigradske opštine dobiju po jednu investiciju, kao što je Obrenovac dobio Meitu, pa se radi na tome da se otvori jedna fabrika u Lazarevcu, jedna u Mladenovcu. - Sve će se to desiti, ali mi bi trebalo da živimo od usluga, da postanemo grad startapova, kreativne industrije, jer je to način da se mladi zadrže ovde i rade za plate od nekoliko hiljada evra, a ne da odlaze da rade za iste takve projekte, ali negde napolju za strane kompanije. Razvijanje u tom pravcu nije dobro samo za Srbiju, već za čitav region - naveo je Vesić. On je napomenuo da je Beograd već postao neka vrsta poslovne, turističke i kulturne prestonice ovog dela Evrope i da se vidi da sve veći broj stranih kompanija prebacuje svoje poslovne centre u Beograd. - Zaista verujem da treba da se razvijamo u tom pravcu. Ako budemo uspeli u tome da realizujemo makar jedan od ovih projekata, to znači da će sve više mladih ljudi ostati ovde, ali da će sve više mladih iz regiona dolaziti u Beograd i da će naš grad postati mesto gde će ljudi dolaziti da se obrazuju, dobro rade, zarade i žive - zaključio je zamenik gradonačelnika. |
On dodaje da tek kada metro bude završen moći ćemo da kažemo da Beograđani mogu, saobraćajno, da funkcionišu kako treba, da imaju jednu brzu i pouzdanu vezu kojom mogu da se prevezu iz jednog u drugi deo grada.
Foto: beograd.rs
Vesić navodi da ćemo do tada imati problema sa saobraćajnim gužvama, ali kako se nada u manjoj meri , pošto će biti preduzete određene mere kao što je završavanje više obilaznica oko Beograda. On je dodao da su to stvari koje će pomoći da se rastereti saobraćaj u gradu.
- Pravo rasterećenje, rekao sam, dobićemo tek kada završimo metro i zato je naš osnovni cilj metro i ogroman smo posao uradili u proteklih nekoliko godina, da bismo došli u fazu da možemo da počnemo gradnju. U taj posao ulazi i pronalaženje investitora i zahvlajujući predsedniku Vučiću to smo uspeli. Biće svakako raspisan tender, ali najveće interesovanje pokazuju Francuzi i Kinezi i verujem da će oni ili neko sličan njima pobediti na tenderu. U svakom slučaju, mi smo obezbedili i novac za investiranje, jer bez toga, sve ovo bi ostalo mrtvo slovo na papiru - istakao je Vesić.