Zbog radova u Karađorđevoj tramvaji 7 i 9 čekaju se duže
IZVOR: novosti.rs, Republika - 18.01.2020 | 12:29
Od kada je Karađorđeva zatvorena za saobraćaj, a tramvaji 7 i 9 preusmereni na Most na Adi, prevoz se čeka još dodatnih 20 minuta. Bez tramvaja i autobusa ostali su i stanovnici Novog Beograda na delu od Ušća do Bloka 42, pošto sada na raspolaganju imaju samo liniju 11. Prema prvim procenama, tako će biti do 31. marta. Budući da se tramvajima preveze tek negde oko deset odsto svih putnika u sistemu javnog prevoza, Sekretarijat za javni prevoz raspisao je tender za unapređenje tramvajskog saobraćaja. Otvaranje ponuda je 10. februara.
Zatvaranjem Karađorđeve ulice pre nedelju dana, na delu oko Savskog trga, tramvaji 7 i 9 preusmereni su na Most na Adi.
- Broj vozila na ovim linijama nije smanjen, pa i dalje na liniji 7 saobraćaju 32 tramvaja, a na liniji 9 ima 29 vozila. Ipak, umesto 56 minuta, koliko je i jednoj i drugoj liniji trebalo da stignu od Bloka 45 do Ustaničke, odnosno Banjice, sada im treba oko 80 minuta - kažu u GSP.
Zbog razlike od pola sata, putnici na stajalištima čekaju mnogo duže. Ujedno, od "Hajata" do "buvljaka" voze samo linije 95 i 11, koje ne mogu da prime sve putnike. Ovaj deo grada sada ima 61 vozilo manje na raspolaganju, baš zato što tramvaji 7 i 9 ovuda ne voze. Iako su pre izmena na liniji 11 saobraćala četiri vozila, a sada deset, to je nedovoljno.
Nezavisno od izmena, tramvaji su u prestonici zbog svoje "sporosti" slabije iskorišćeni.
- Iako je struktura trase tramvajskih linija u gradu naizgled povoljna, ovaj podsistem ne funkcioniše na optimalan način - smatraju u Sekretarijatu za javni prevoz. - Pošto se tramvajima preveze tek negde oko 10 odsto svih putnika u sistemu javnog prevoza, i pošto evidentna niska iskorišćenost ponuđenih kapaciteta na linijama, Sekretarijat je raspisao tender za izradu tehničko-tehnološke analize tramvajskog podsistema i predlog mera za povećanje efikasnosti i učešća u redovnoj raspodeli.
PRIORITETNajveća nezavisnost u odnosu na ostali saobraćaj prisutna je kod tramvajskog podsistema. Dve trećine dužine tramvajskih šina čine fizički izdvojene trase. Baštice su odvojene horizontalnom signalizacijom, na četvrtini infrastrukture. Na nekoliko semaforizovanih raskrsnica postoje direkcioni uslovni signali za prolazak vozila javnog prevoza. |
U dokumentu nabavke piše da je tramvajski podsistem okosnica javnog prevoza u Beogradu još od uvođenja ovog sistema, 1892. godine. Danas je na 12 linija angažovano više od 100 vozila u saobraćajnim špicevima. Ujedno, šinska vozila obave gotovo 1.500 polazaka.
Ubrzanjem tramvaja, veruju u Sekretarijatu, povećao bi se i broj putnika u njima i time njihova iskorišćenost.