Lepa vest: Beograd dobija novu turističku atrakciju, evo o čemu se radi!
IZVOR: Republika - 25.02.2020 | 10:10
Beograd spremno ulazi u novu turističku sezonu, pa je tako pripremio pravu turističku atrakciju za Dane Beograda koji se održavaju od 16. do 19. aprila!
- Posle Tokija, Tel Aviva, Malte, Nju Delhija, Berna, Brisela i drugih svetskih metropola, Beograd je na listi zemalja koji organizuju spektakularnu turističku atrakciju. U saradnji sa belgijskom organizacijom "Le Tapis de Fleurs", za Dane Beograda od 16. do 19. aprila, na Trgu republike biće postavljen Cvetni tepih veličine 1200 metara kvadratnih, po uzoru na briselski, tako se tradicija duža od 50 godina sa Briselskog Grand Placa seli se u Beograd, koji će tih dana biti svetska prestonica kulture i turizma - objavio je zamenik gradonačlenika Beograda Goran Vesić na društvenoj mreži Fejsbuk.
Prema rečima Vesića "dizajneri i pejzažne arhitekte organizacije "Le Tapis de Fleurs" po motivima srpskih tradicionalnih šara, razradili su 3 modela dizajna, a samo jedan od njih treba da se uklopi u konstrukciju novog Trga republike. Građani će glasati o tome koji motiv žele da se nađe na beogradskom cvetnom tepihu!"
- Za izradu ove impozantne cvetne slagalice biće korišćeno nekoliko hiljada begonija i hrizantema kao i drugi prirodni materijali, a u izradi će učestvovati više od 120 baštovana i volontera koji će sastaviti ovu kompoziciju u manje od osam sati. Cvetni tepih u Beogradu biće dugačak 60, a širok 20 metara i cvetovi će ostati sveži i čuvati svoj sjaj tokom sva četiri dana - kaže Vesić.
Najlepša i najmirišljavija svetska atrakcija, koja se na svake dve godine tradicionalno održava na Grand Placu u Briselu, pod pokroviteljstvom Grada Brisela i Кraljevine Belgije prvi put je osvojila srca posetilaca kada je 1971. arhitekta Etiene Stautemas formirao prvi cvetni tepih na Grand Placu. Od tada do danas Grad Brisel okuplja tokom ove manifestacije preko 150 hiljada ljudi, više od 200 svetskih novinara, fotografa i uticajnih urednika. Slika Cvetnog tepiha je bila najčešća slika Brisela na društvenim mrežama u 2018. godini. Stopa zauzetosti hotela u Briselu dostigla je maksimum u mesecu avgustu 2018. godine - što je povećanje za 4 odsto u odnosu na isti period prethodne godine - zahvaljujući Cvetnom tepihu.
Foto: facebook.com/Goran Vesić
Prema rečima zamenika gradonačelnika troškove postavljanja Cvetnog tepiha pokriće sponzori.
- Verujem da će Beograđani i naši gosti uživati u ovoj turističkoj atrakciji! - istakao je Vesić.